Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 00:04Sen tror jag att Garmin valt medvetet att skriva så enkelt som mäjligt i sin manual, för förklara varför den ena metoden är bättre än den andra i vissa fall _är_ uppenbarligen för komplicerat för att skriva kortfattat i en liten manual.
Sen tror jag att Garmin valt medvetet att skriva så enkelt som mäjligt i sin manual, för förklara varför den ena metoden är bättre än den andra i vissa fall _är_ uppenbarligen för komplicerat för att skriva kortfattat i en liten manual.
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 00:10Nej, för sträckberäkningens skull kan det ju kvitta, Garmin klarar ju att få samma resultat i vilket fall. Det är inte anledinngen heller till att jag använder 1-sekundsregistrering.
Kan du posta länken till fourminlägget, jag kan inte hitta det om jag s
Nej, för sträckberäkningens skull kan det ju kvitta, Garmin klarar ju att få samma resultat i vilket fall. Det är inte anledinngen heller till att jag använder 1-sekundsregistrering.
Kan du posta länken till fourminlägget, jag kan inte hitta det om jag s
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 00:10Det Garmin skriver i manualen är kortfattat men korrekt. Klockan sparar (= records) alltså data varje sekund i per-second recording-läge. Den fil som kan exporteras ut innehåller alltså mer rådata för efteranalys vilket är bra om man har något externt pro
Det Garmin skriver i manualen är kortfattat men korrekt. Klockan sparar (= records) alltså data varje sekund i per-second recording-läge. Den fil som kan exporteras ut innehåller alltså mer rådata för efteranalys vilket är bra om man har något externt pro
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 00:11Spendera en kväll med att läsa igenom forumet. Du kommer att lära dig massor om din klocka.
Spendera en kväll med att läsa igenom forumet. Du kommer att lära dig massor om din klocka.
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 00:13Jenny, ja eller så är det som jag försökt förklara med bilder, berättelser och exempel från verkliga livet. Men det är kanske också för enkelt? 😉
Jenny, ja eller så är det som jag försökt förklara med bilder, berättelser och exempel från verkliga livet. Men det är kanske också för enkelt? 😉
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 00:17Mikael: Fint, då är vi överens om att 1-sekunds recording ger mer noggran logg över rutten. Då kanske du förstår varför jag vill använda det?
Program som gör vettiga saker med detta är tex Quickroute, som jag skall visa exempel på (men inte ikväll).
Mik
Mikael: Fint, då är vi överens om att 1-sekunds recording ger mer noggran logg över rutten. Då kanske du förstår varför jag vill använda det?
Program som gör vettiga saker med detta är tex Quickroute, som jag skall visa exempel på (men inte ikväll).
Mik
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 07:48Nej, jag tror att du får en mer detaljerad logg, dvs historik över alla mätpunkter, Jenny. Den är också mer "korrekt" i den meningen att det är alla mätpunkter som klockan har tagit, utan bearbetning. Men om man bara tar alla punkterna utan analys och tro
Nej, jag tror att du får en mer detaljerad logg, dvs historik över alla mätpunkter, Jenny. Den är också mer "korrekt" i den meningen att det är alla mätpunkter som klockan har tagit, utan bearbetning. Men om man bara tar alla punkterna utan analys och tro
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 08:17Du ger dig inte? 🙂 Har du någon gång använt quickroute för att analysera spåren? Man ser direkt skillnaden. Se tex den länk jag postade ovan.
Och ja, fler punkter ger mer information, och ger en bättre bild av hur man sprang. Och med bättre menar jag
Du ger dig inte? 🙂 Har du någon gång använt quickroute för att analysera spåren? Man ser direkt skillnaden. Se tex den länk jag postade ovan.
Och ja, fler punkter ger mer information, och ger en bättre bild av hur man sprang. Och med bättre menar jag
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 08:20Ser att Fredrik svarade Jenny. Så då kanske jag var onödigt hård. Sorry.
Ser att Fredrik svarade Jenny. Så då kanske jag var onödigt hård. Sorry.
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 08:30Alltså... Jag har fattat hur det fungerar för länge sen. Jag lyckas bara inte säga rätt ord för att ni ska fatta, det är därför jag blev tyst.
Alltså... Jag har fattat hur det fungerar för länge sen. Jag lyckas bara inte säga rätt ord för att ni ska fatta, det är därför jag blev tyst.