Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Eftersom det uppenbarligen finns ett antal användare som kör med per-sekundregistrering. Vilken programvara använder ni för efteranalysen?

Fredrik, jag gjorde själv det testet för 7 år sedan eller så när jag började med GPS:er. Har inte orkat upprepa det med 305:an. Det var Håkan W som upprepade det nu lite senare.

Det är förstå intressant, men speglar inte vad som händer när man springer i

Mikael, Sporttrack, Quickroute och Runoway.

I visningen av rutten görs ingen filtrering av punkterna utan de plottas as-is. Längberäkning hade Sporttrack tidigare en alogritm som jag glömt namnet på. Om det är ändrat i 3.0 till samma som google vet jag i

I så fall har Garmin gjort ett sämre jobb med smart recording än jag riktigt tror.

"Det är en sämre approximation av hur du har rört dig än om man bara mäter start- och slutpunkten och drar ett streck mellan dessa. Ju fler mätpunkter du tar, desto sämre kommer det att bli."

Bara om man rört sig rakt fram mellanstart och slutpunkt blir

Fredrik, varför tro när du kan kolla själv? Varför spekulera när det är så lätt att avgöra med ett test?

Om jag postar bilder i den här tråden, lovar du att titta på dem då? 🙂

BILD:http://img155.imageshack.us/img155/236/smartpunkter.png

BILD:http://img197.imageshack.us/img197/537/ensekunds.png

Från min runda igår jämfört med en runda i maj. Vilken tycker ni ger bäst (noggrannast, tydligast, mest detaljerad) bild av hur jag sp

"Bara om man rört sig rakt fram mellanstart och slutpunkt blir det bättre med dessa två punkter. Har man svängt blir det sämre."

Inte självklart. Och normalfallet är inte att man springer i hysteriska kringelkrokar (dessutom hoppar framåt och bakåt som s

Nej, om man springer på söders asfalt blir det väl inte så mycket kringelikrokar. 😉

I normalfallet när man springer rakt blir det inte någon nämnvärd zick-zack av punkter heller.

Jag ska flasha om klockan efter VR, vi får väl återkomma efter det :-).