Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 12:58Det är nog en dum idé att köra VR med smart registrering. Eller har 310 fler datapunkter tillgängliga?
(Eller tänkte du dig en tid under 3,5 timmar 😉 )
Det är nog en dum idé att köra VR med smart registrering. Eller har 310 fler datapunkter tillgängliga?
(Eller tänkte du dig en tid under 3,5 timmar 😉 )
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 13:06http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=778927
På tal om springa rakt, detta var strandmilen i Hultsfred. Man ser en viss antydan till sick-sack (+/- 1m?). Garmin kalkylerade 9,99 km, medan funbeat kalkylerade 9,85km. 1,5% mindre. Körde med 1-sek
http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=778927
På tal om springa rakt, detta var strandmilen i Hultsfred. Man ser en viss antydan till sick-sack (+/- 1m?). Garmin kalkylerade 9,99 km, medan funbeat kalkylerade 9,85km. 1,5% mindre. Körde med 1-sek
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 13:30Tja, det är ju bara att testa med smart recording och 1-sekunds och lägga två GPS:er bredvid varandra. Misstänker att testerna finns redan hos dc rainmaker. 😉
Tja, det är ju bara att testa med smart recording och 1-sekunds och lägga två GPS:er bredvid varandra. Misstänker att testerna finns redan hos dc rainmaker. 😉
Quote from Elias Engqvist on 14 June 2011, 13:39Magnus: "Christer, tror du att onoggranheten i spårets placering in verkligheten blir större om man har fler punkter? Det stämmer inte i de fall jag har testat. Den blir faktiskt bättre. Jag antar att det är därför Garmin skriver det också. Vem vet, de ka
Magnus: "Christer, tror du att onoggranheten i spårets placering in verkligheten blir större om man har fler punkter? Det stämmer inte i de fall jag har testat. Den blir faktiskt bättre. Jag antar att det är därför Garmin skriver det också. Vem vet, de ka
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 14:05Christer, om bruset är betydligt mindre än det avstånd man springer mellan lagringarna så blir det sämre med färre punkter. Det är vad som sker när jag tränar i skogen, och vad bilderna ovan visar. Felet som kan uppstå på 1 sekund är helt enkelt inte särs
Christer, om bruset är betydligt mindre än det avstånd man springer mellan lagringarna så blir det sämre med färre punkter. Det är vad som sker när jag tränar i skogen, och vad bilderna ovan visar. Felet som kan uppstå på 1 sekund är helt enkelt inte särs
Quote from Elias Engqvist on 14 June 2011, 14:41Det är riktigt att ju fortare man springer vid en given brusnivå desto lättare är det att få fram den riktiga signalen (eftersom den innehåller mer information jämfört med bruset)
Vilken bild som bäst beskriver hur du sprang kan jag inte uttala mig om ef
Det är riktigt att ju fortare man springer vid en given brusnivå desto lättare är det att få fram den riktiga signalen (eftersom den innehåller mer information jämfört med bruset)
Vilken bild som bäst beskriver hur du sprang kan jag inte uttala mig om ef
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 14:50"Vilken bild som bäst beskriver hur du sprang kan jag inte uttala mig om eftersom du inte har ritat in hur du sprang i de båda fallen (för det var väl 2 olika tillfällen?)"
Jag sprang exakt samma stigar bägge gångerna. Jag tycker personligen det är rätt
"Vilken bild som bäst beskriver hur du sprang kan jag inte uttala mig om eftersom du inte har ritat in hur du sprang i de båda fallen (för det var väl 2 olika tillfällen?)"
Jag sprang exakt samma stigar bägge gångerna. Jag tycker personligen det är rätt
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 15:53Jag fick lite tid över att kolla upp lite referensinformation på Garmins forum kring de här frågorna. Om man går in där och söker lite på vad Garmins support-tekniker ger för svar så poppar en hel del matnyttigt upp. Exempel:
"The GPS sampling rate on th
Jag fick lite tid över att kolla upp lite referensinformation på Garmins forum kring de här frågorna. Om man går in där och söker lite på vad Garmins support-tekniker ger för svar så poppar en hel del matnyttigt upp. Exempel:
"The GPS sampling rate on th
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 16:01Kopiera gärna in länken när du citerar! Äras den som äras bör!
http://runningdevices.blogspot.com/2006/05/garmin-forerunner-data-recording-smart.html
Det verkar som det ursprungliga informationen från Garmin är borttagen.
Jag undrar om den som nu skrev
Kopiera gärna in länken när du citerar! Äras den som äras bör!
http://runningdevices.blogspot.com/2006/05/garmin-forerunner-data-recording-smart.html
Det verkar som det ursprungliga informationen från Garmin är borttagen.
Jag undrar om den som nu skrev
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 16:13Samma sak står i google-docsartifakter från Motionbasedforumet. Det var alltså så att när Garmins ändrade Motionbased till Garmin Connect så terminerade de sitt gamla forum och sparade ned allt skrivet till textdokument.
Samma sak står i google-docsartifakter från Motionbasedforumet. Det var alltså så att när Garmins ändrade Motionbased till Garmin Connect så terminerade de sitt gamla forum och sparade ned allt skrivet till textdokument.