Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 16:19Samma bloggare som du kopierade från bestämde sig för att testa vilket som funkade bäst på 400m-bana. Tydligen var every second något bättre.
http://runningdevices.blogspot.com/2006_05_01_archive.html
Edit: Om jag orkar tänket jag mäta upp ett 100-tal m
Samma bloggare som du kopierade från bestämde sig för att testa vilket som funkade bäst på 400m-bana. Tydligen var every second något bättre.
http://runningdevices.blogspot.com/2006_05_01_archive.html
Edit: Om jag orkar tänket jag mäta upp ett 100-tal m
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 20:00Det var du som länkade till bloggaren. Jag har tillgång till dokumenten från Motionbased med forumdiskussionen som han copy-paste:at ifrån.
Men FR305 och en hoper andra GPS-registrerare mäter snirkliga terrängrundor för kort. Det är känt och vi är flera
Det var du som länkade till bloggaren. Jag har tillgång till dokumenten från Motionbased med forumdiskussionen som han copy-paste:at ifrån.
Men FR305 och en hoper andra GPS-registrerare mäter snirkliga terrängrundor för kort. Det är känt och vi är flera
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 20:03Du - eller dina bloggpolare - har aldrig funderat på att kolla mot den verkliga sträckan, om efterberäknad utgående från sekundregistrering ger bättre värde?
Du - eller dina bloggpolare - har aldrig funderat på att kolla mot den verkliga sträckan, om efterberäknad utgående från sekundregistrering ger bättre värde?
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 20:04Jo, det är därför jag använder per-sekundregistrering.
Jo, det är därför jag använder per-sekundregistrering.
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 20:05Aha, är det alltså så att den efterberäknade sträckan av Funbeat stämmer bättre än den som GPS:en själv beräknar då?
Aha, är det alltså så att den efterberäknade sträckan av Funbeat stämmer bättre än den som GPS:en själv beräknar då?
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 20:18Nu vet jag inte vad du talar om? När jag loggar en runda med per-sekundregistrering använder jag varken FR305 eller Funbeat. Båda är för dåliga på det var och en för sig och kombinationen är helt oacceptabel.
Nu vet jag inte vad du talar om? När jag loggar en runda med per-sekundregistrering använder jag varken FR305 eller Funbeat. Båda är för dåliga på det var och en för sig och kombinationen är helt oacceptabel.
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 21:51Så vad använder du till per-sekund registrering då?
Så vad använder du till per-sekund registrering då?
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 21:59- Globalsat BT-359
- SE W660i med 8 GB minne
- MobiRunner Javapgm
- Globalsat BT-359
- SE W660i med 8 GB minne
- MobiRunner Javapgm
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 22:08Nice, kan du lägga upp/länka till något spår så vi kan se kvalisorten på spåren? Vore kul att jämföra.
Är globalsaten betydligt bättre, eller är det mjukvaran?
Nice, kan du lägga upp/länka till något spår så vi kan se kvalisorten på spåren? Vore kul att jämföra.
Är globalsaten betydligt bättre, eller är det mjukvaran?
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 22:33jag tror ni hade tjänat på att vara ute å träna istället för att tjafsa om 1000 olika sätt att mäta en sträcka på...
passet är så långt det är, oavsett vad det står på klockan...
jag tror ni hade tjänat på att vara ute å träna istället för att tjafsa om 1000 olika sätt att mäta en sträcka på...
passet är så långt det är, oavsett vad det står på klockan...