Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Samma bloggare som du kopierade från bestämde sig för att testa vilket som funkade bäst på 400m-bana. Tydligen var every second något bättre.

http://runningdevices.blogspot.com/2006_05_01_archive.html

Edit: Om jag orkar tänket jag mäta upp ett 100-tal m

Det var du som länkade till bloggaren. Jag har tillgång till dokumenten från Motionbased med forumdiskussionen som han copy-paste:at ifrån.

Men FR305 och en hoper andra GPS-registrerare mäter snirkliga terrängrundor för kort. Det är känt och vi är flera

Du - eller dina bloggpolare - har aldrig funderat på att kolla mot den verkliga sträckan, om efterberäknad utgående från sekundregistrering ger bättre värde?

Jo, det är därför jag använder per-sekundregistrering.

Aha, är det alltså så att den efterberäknade sträckan av Funbeat stämmer bättre än den som GPS:en själv beräknar då?

Nu vet jag inte vad du talar om? När jag loggar en runda med per-sekundregistrering använder jag varken FR305 eller Funbeat. Båda är för dåliga på det var och en för sig och kombinationen är helt oacceptabel.

Så vad använder du till per-sekund registrering då?

- Globalsat BT-359
- SE W660i med 8 GB minne
- MobiRunner Javapgm

Nice, kan du lägga upp/länka till något spår så vi kan se kvalisorten på spåren? Vore kul att jämföra.

Är globalsaten betydligt bättre, eller är det mjukvaran?

jag tror ni hade tjänat på att vara ute å träna istället för att tjafsa om 1000 olika sätt att mäta en sträcka på...

passet är så långt det är, oavsett vad det står på klockan...