Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Simning är ju ett helt annat problem där mätfelen beror på att gps:er inte fungerar under vatten och därför gissar hejvilt och fel då man har armen med klockan under vatten...det problemet har du ju inte då du passar barn! (Förlåt, kunde inte låta bli 😉

AT: Nej, du har naturligtvis helt rätt i att det inte spelar någon roll om det är FB eller klockan som går "rätt", så länge mätningen är konsekvent. Det jag menade var att när man importerar data från klockan tas tiden ifrån klockan oförändrad medan sträc

Jag försöker Peter, men efter jag svarat sakligt på Mikaels tramsiga inlägg om "barnpassning" några gånger, så tycker jag att det kan räcka.

(Edit: tydligen tyckte Christer också det var roligt att skriva "barnpassning"...)

Peter, du kanske inte har GPS

Christer, det det är inte det jag refererade till vad gäller simning. Se tex här, där GPS:en tycks ge ett mycket rimligt värde, medan Funbeat inte gör det:

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1035942

Använder jag 1sek reggning på min Garmin så får ju webbläsaren script problem, och sen en promenad i skogen innebär ju lite sämre sattelitmottagning och lite större felmarginaler antar jag.

Det var ju inte simning Magnus, det var ju intervaller!

Christer, läs Tords inlägg i den länkade diskussionen. Båda två...

Jag kritiserar inte att du promenerar med dina barn, jag ville bara påtala att vi är väldigt många som inte får dessa fel på vanliga löp-pass (med eller utan barn).
Dock har jag sett samma typ av skutt på kartan då jag stått still eller promenerat.

Nej, jag får det heller inte alltid fel, jag tror det är så att om man håller sig springande med tillräckligt hög hastighet och har smart registrering på, så funkar det.

Men jag tycker Funbeat kan vara rätt varje gång, och inte bara om man springer på et

Jag lät klockan (305:a) ligga helt still i 10 minuter. Resultat:
Värde på klockan: 6 meter
Värde i Garmin Training Center: 6 meter
Värdet på sträckan i Funbeat: 340 meter