Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ja, ok. Jag vet. Måste jag säga exakt rätt eller är det ok om jag förenklar lite? 😉

Nej, ursäkta! Jag skrev faktiskt fel. Allting hämtas från klockan, men antalet kilometer som står i fältet "sträckan" räknas om i Funbeat i stället för att vara samma som i klockan.

Blev det rätt nu? (#)

😉

Det här önskemålet om att Funbeat ska analysera importerade rundor och korrigera eventuella antagna fel kan ifrågasättas. Man kan ju ställa motkravet att användaren ansvarar för det som laddas upp, eller själv editera rutten efteråt (vilket kan göras).

S

Haha! Det ser ut som en teckning från en 3-åring! 😀

Jag skulle önska att man tog totalsträckan ifrån Garminimporten, istället för ifrån Google maps (som jag misstänker att den kommer ifrån). Korrigera på något eget sätt tycker jag nog att man kan låta bli när det redan finns data som Garmin nog har lagt ne

Dessutom tar det rätt så lång tid om man manuellt ska hålla på att korrigera alla sina rundor - speciellt i Google maps verktyget i FB... Och det känns som dubbelt arbete när klockan gjort det åt en redan en gång. Det var väl därför man köpte en manick i

Fast lösingen är ganska enkel. Om man stoppar klockan när man står still, eller sätter sig ned för picnic, och sedan startar när man rör sig igen så slipper man de där scibblingarna.

Nä, man slipper inte felen. Dagens runda var t.ex. 100 m fel för mig. Det är inte 25%, men ändå fel. För vissa människor är det faktiskt viktigt med sekundprecision på sitt löptempo (inte för mig än, men förhoppningsvis någon gång).

Om du hade tittat lite noggranare, så ser du att felet är ganska stort även de delsträckor jag höll mig gående hela tiden, Mikael. Skiljer dryga 10-15%. Så din "lösning" är tyvärr inte särskilt användbar i praktiken.

Eller menar du att jag skall stänga a

Aha! Ok. od to know! Tyvärr glömmer jag jämt bort att pilla på om det ska vara sekundmätning eller annan. Men än så länge är det ju ingen större skada skedd (som t.ex. att batteriet dör mitt i en runda eller dy). 🙂