Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har tränat till Skatås Ryggar 4 juni (21 km terräng) och skulle kört mitt sista långpass innan någon slags nedtrappning på söndag. Kruxet är att jag gick och trampade på en skruv i lördags... Ingen större skada, den gick inte in så långt, men att springa

Om det är viktigt för dig mentalt att ha sprungit sträckan innan så är det ju bra att ha gjort det, men fysiskt kommer det knappt göra någon skillnad i min mening. Samtidigt om det inte var någon större fara med skruven, dvs den har inte förstört något av

Det är lite svårt att säga när man inte ser din träning. Hur mkt nedtrappning man behöver beror ju en del på hur man tränat.

Kanske kan du ta långpasset mitt i veckan efter helgen om foten känns bättre då får du ändå 1,5 vecka till loppet med lugn tränin

Tack för tipsen!

Om jag minns rätt, räcker det med att springa 2/3 av tävlingsdistansen. När det gäller långlopp. Själv sprang jag nog bara ca 25 km innan min sista mara. Men det gick hur bra som helst! Och inför LLs 30 km brukade jag bara träna 2 mil som längst.

Så du