Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning3-dagars träningsläger i april
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Ska åka med några löpkompisar på en 3-dagars trip med fokus på träning för att bli bättre löpare till sommarens aktiviteter. Vi kör alla lite tävlingar och i år blir det halvmaror och Sthlm Marathon plus lite milllopp. En av oss skall köra Stockholm

(t) spännande fråga. Ska fundera själv och ser fram emot vad det kan komma för idéer.

Hur nära tävlingsstart har ni tänkt o köra lägret?

Kan säga ur en personlig synvinkel vad som gett mig mest utveckling med min löparklubb och det är vad jag kallar kenyanska pass efter en artikel jag läste i samband med att jag undersökte vad de äter:

16 km fartlek där den snabbaste personen bestämmer te

Vi kör nog ungefär fram till drygt en vecka före tävlingsstart.

Kul med Kenyapass, det måste jag läsa på mer om, låter otroligt spännande. Vi är hyggligt jämna så det kan ju vara ett nytt roligt träningssätt.Vi kommer att köra nere i pyreneerna så backp

Pass på bana kan vara kul men skall nog i så fall läggas bland de absolut sista passen, kanske som ett sista pass efter ni checkat ut och innan ni åker hem? Jag säger detta eftersom en anläggning med bana oftast har duschar i anslutning och att riktigt sn

Pyreneerna låter gött 🙂 För min del skulle jag i så fall prioritera VAR ni springer. De där fartlekspassen låter fina och med väl valda vägar/stigar att göra de på. Med vackra eller intressanta platser som slutmål. Och lägg de riktiga snabbpassen sist.

Löpning på bana kan kanske vara idé att köra sist om alls egentligen. Av 2 skäl, det ena är som ni säger, skaderisken och träningsvärken. Det andra är nog också snarare en brist på banor. Vi i Sverige är nog lyckligt lottade med många "öppna" banor.

Jag

Lite pushups och squats skulle kunna vara en idé att köra på morgonen för att få bort stelhet från dagen innan. Annars mest i tekniksyfte ifall någon av er har några personliga övningar han vill dela med sig av.

För att hitta löprundor kan du använda http://strava.com ! Finns som app också - efter att du skapat ett konto logga in och klicka på "explore"...

12