Quote from Guest on 25 September 2010, 13:31Jag har börjat få helt vansinnig puls enligt klockan under mina senaste pass. Någon som upplevt detsamma. Jag pendlade mellan 220-245 slag under en timmes tid på mitt förra långpass. Inte helt optimalt kanske... 😉 Är det bara att uppdatera pro
Jag har börjat få helt vansinnig puls enligt klockan under mina senaste pass. Någon som upplevt detsamma. Jag pendlade mellan 220-245 slag under en timmes tid på mitt förra långpass. Inte helt optimalt kanske... 😉 Är det bara att uppdatera pro
Quote from Funbeat user on 25 September 2010, 13:41Har upplevt samma sak, tror inte att det beror på klockan utan på pulsbandet. Problemet upphörde när jag drog år bandet så det satt lite hårdare (mitt släpper sakta över tiden). Så se till att fukta in det väl och dra åt lite får bli mitt råd. Har inte ha
Har upplevt samma sak, tror inte att det beror på klockan utan på pulsbandet. Problemet upphörde när jag drog år bandet så det satt lite hårdare (mitt släpper sakta över tiden). Så se till att fukta in det väl och dra åt lite får bli mitt råd. Har inte ha
Quote from Camilla Höög on 25 September 2010, 14:09Här är en diskussion om samma sak:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=766588Jag har på senare tid också råkat ut för det här. Så jag tog tipset från den andra diskussionen om att spänna pulsbandet ordentligt, typ jobbigt-att-andas-hårt
Här är en diskussion om samma sak:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=766588
Jag har på senare tid också råkat ut för det här. Så jag tog tipset från den andra diskussionen om att spänna pulsbandet ordentligt, typ jobbigt-att-andas-hårt
Quote from Funbeat user on 25 September 2010, 21:56Pulsbandet har också problem om tröjan är rejält svettig. För det problemet verkar det bara finnas en lösning - att sätta Garminsändaren på ett Polar Wearlink+ band istället. Det har jag gjort och det funkar mycket bättre.
Pulsbandet har också problem om tröjan är rejält svettig. För det problemet verkar det bara finnas en lösning - att sätta Garminsändaren på ett Polar Wearlink+ band istället. Det har jag gjort och det funkar mycket bättre.
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 11:06Min är helt galen också. Tack för tipset att kombinera den med Polarbandet, har faktiskt ett sådant också så det ska testas!
Min är helt galen också. Tack för tipset att kombinera den med Polarbandet, har faktiskt ett sådant också så det ska testas!
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 21:00Provade att spänna åt och tvätta sensorerna och nu blev det helt ok. Hade en spike bara. Dock tycker jag att det är konstigt att det funkar i 2 månader för att sen bli knas...
Provade att spänna åt och tvätta sensorerna och nu blev det helt ok. Hade en spike bara. Dock tycker jag att det är konstigt att det funkar i 2 månader för att sen bli knas...
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 04:23Men min var helt normal 30min före passet och de första 15min sen skenade den. Skumt. Dags för ett nytt test imorgon...
Men min var helt normal 30min före passet och de första 15min sen skenade den. Skumt. Dags för ett nytt test imorgon...
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 08:35Problem i början av passet beror ofta på att man fuktat kontaktytorna för dåligt eller att man har en funktionströja som stör med statiskt elektricitet. Detta yttrar sig ofta i spikar i kurvan. Kontrollera också att pulsbandet sitter tillräckligt hårt. En
Problem i början av passet beror ofta på att man fuktat kontaktytorna för dåligt eller att man har en funktionströja som stör med statiskt elektricitet. Detta yttrar sig ofta i spikar i kurvan. Kontrollera också att pulsbandet sitter tillräckligt hårt. En
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 19:14Enligt denna diskussion så borde väl alla som har 310:an få problem med pulsindikationen?
Ring Garmin och klaga. Har än så länge inte haft problemet med pulsskiftningar trots oblötade pulsplattor.
Garmin säljer varan = Garmin ser till att den funkar.
H
Enligt denna diskussion så borde väl alla som har 310:an få problem med pulsindikationen?
Ring Garmin och klaga. Har än så länge inte haft problemet med pulsskiftningar trots oblötade pulsplattor.
Garmin säljer varan = Garmin ser till att den funkar.
H
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 22:50Jag har klagat. Efter att jag fick ett nytt band klagade jag igen. Jag undrade även om Garmins nya mjuka pulsband kan lösa problemet. Jag fick ett nekande svar i en formulering som indikerade att Garmin tyckte att problemet därmed var ur världen. Men jag
Jag har klagat. Efter att jag fick ett nytt band klagade jag igen. Jag undrade även om Garmins nya mjuka pulsband kan lösa problemet. Jag fick ett nekande svar i en formulering som indikerade att Garmin tyckte att problemet därmed var ur världen. Men jag