Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tråkigt att höra.
Garmins svenska del har jag skippat för de upplever jag som otrevliga. Brukar kontakta den amerkanska supporten. Det första mjuka bandet jag fick tappade spänsten efter 6 månader-> fick ett nytt.

Den svenska supporten tyckte jag skulle

Jag fick ibland en helt galen puls med min förra klocka (Suunto). När det hänt ett par gånger så kom jag på den gemensamma faktorn: Jag hade satt på bandet upp och ner! Min 310 har hittils (en dryg månad)varit stabil, kompletterar med blågel (apoteket).

Häromveckan genomförde vi lite studier här hemma med våra två klockor, sändare och pulsband. Det är bara jag som haft problem med min pulskurva och efter testande av olika konfigurationer kom vi fram till att det helt enkelt är mitt pulsband som är kajko

Sen jag började spänna mitt pulsband hårt och skrubbade det med tvättsvamp så har det funkat bra. Tack för alla tips.

Fick äntligen tummen ur och lämnade in mitt pulsband för "reparation" av Garmin. Fick tillbaka ett nytt där de faktiskt gjort en designförbättring och man inte längre ska fästa ihop det hela med tryckknapparna till sändaren. Var ute och testade en kort ru

Var lämnade du in pulsbandet Elin?

I affären där jag köpte klockan, men man kan skicka det direkt till Garmin om man vill. Gå in på deras hemsida så finns det instruktioner om hur man går till väga. Jag var bara lite lat och tyckte det var enklare att gå till butiken som ligger kvarteret i

Så man ska skicka in pulsbandet för att få ett nytt? Då blir man alltså utan pulsband i någon vecka. 🙁
Tror jag köper ett nytt istället.

Ja det kändes lite fånigt faktiskt eftersom det bara gällde själva bandet hade jag ju trott att de helt enkelt kunde skicka ett nytt på en gång men deras rutin var tydligen att man skulle skicka in så de kunde se om de kunde reparera vad det nu var man sk

tänk om man bodde nära butiken, blir en del frakt när man själv ska skicka in till garmin..