Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har idag 39 dagar kvar till maran...men tyvärr åkte jag på en muskelbristning i vänster vad den 23e mars och inte kunnat löpträna sedan dess. I ren frustration så åkte jag och köpte en racer cykel så att jag åtminstone kunde träna något.

Tror ni, om

Svårt att uttala sig exakt men jag hade något liknande förra året och det tog ca 1,5-2 månader att komma tillbaka fullt. Fick även hjälp av sjukgymnast med diverse behandlingar. Har du inga stora krav på tider så hade jag nog testat. Cyklingen håller dig

Det svåra är att veta när jag kan börja springa igen. Tog en mkt lugn runda för 9 dagar sedan..gick i 5 km. Sedan så gick bristningen upp igen. Dock inte lika kraftigt som den innan.

Johan, har du varit till en sjukgymnast eller naprapat? De kan hjälpa dej med bra rehabövningar, förutom den behandling de själv ger dej.
Bor du i Stockholmstrakten tycker jag du ska besöka Roslagskliniken. Där fick jag hjälp med mina "gubbvader" för någ

Som Hasse skriver ta hjälp av en sjukgymnast det kan påskynda läkningsprocessen men räkna med att det tar tid att komma tillbaka. När jag hade samma problem testade jag vaden med några km löpning varje vecka tills problemet var över. Man känner direkt om

Det högg till rejält i min vad när jag var ute och sprang en vecka innan Göteborgsvarvet 2014. Det gjorde ont och jag haltade när jag gick så jag kontaktade en sjukgymnast och fick komm apå besök ett par dagar innan varvet. Han tejpade då vaden och jag ku

Är loppet viktigare än skadan? Ibland är det ju det. (Jag lägger ingen värdering i det, det måste man ju känna själv.) Annars skulle jag satsa på att komma tillbaka hel frisk och stark. Det finns nya marathonlopp både i år och nästa år... Jag hade en part

Tack för alla råd och synpunkter. Har varit och fått behandling av naprapat och det är en lätt muskelbristning. Vilat ytterligare ett tag, men nu i söndags tog jag mina första löpsteg..i väldigt lugnt tempo (6 min tempo). Har nu sprungit i det tempot 3 g

Håller tummarna!

Lycka till!