Quote from Guest on 13 December 2008, 15:54det känns som en korkad fråga, men jag undrar vilket spår i en 400- metersbana som är 400 m? i tävlingar ställer man ju upp med trappstegsformation liksom, den som har innerbanan är allra längst bak. en annan grej man ser är ju att alla startar på samma p
det känns som en korkad fråga, men jag undrar vilket spår i en 400- metersbana som är 400 m? i tävlingar ställer man ju upp med trappstegsformation liksom, den som har innerbanan är allra längst bak. en annan grej man ser är ju att alla startar på samma p
Quote from Funbeat user on 13 December 2008, 16:04Det är väl innerbanan (bana 1) som är 400 meter - där springer ju löparna i en stafett också.
Det är väl innerbanan (bana 1) som är 400 meter - där springer ju löparna i en stafett också.
Quote from Funbeat user on 13 December 2008, 16:08Längden på 400 m mäts 30 cm utanför sargen om sådan finns, saknas sarg mäts sträckan längs en tänkt löplinje 20 cm utanför den vita linjen. Det är ungefär på detta avstånd (medel av höger och vänster fot) man i praktiken springer som närmast.
Det är som r
Längden på 400 m mäts 30 cm utanför sargen om sådan finns, saknas sarg mäts sträckan längs en tänkt löplinje 20 cm utanför den vita linjen. Det är ungefär på detta avstånd (medel av höger och vänster fot) man i praktiken springer som närmast.
Det är som r
Quote from Funbeat user on 13 December 2008, 16:22Tänk också på att alla löparbanor inte är exakt 400 meter, vilket man ibland tror (eller har åtminstone jag trott). Ett exempel är Lidingövallen som bara är 360 meter, men det finns fler exempel.
Tänk också på att alla löparbanor inte är exakt 400 meter, vilket man ibland tror (eller har åtminstone jag trott). Ett exempel är Lidingövallen som bara är 360 meter, men det finns fler exempel.
Quote from Funbeat user on 13 December 2008, 16:52Aha okej, så det är så det är. Det var det värsta, då har jag sprungit längre än vad jag trodde, en sträcka som ökas ju fler varv jag springer!
Finns det nåt sätt att höfta hur mycket längre per varv de andra banorna är?
Aha okej, så det är så det är. Det var det värsta, då har jag sprungit längre än vad jag trodde, en sträcka som ökas ju fler varv jag springer!
Finns det nåt sätt att höfta hur mycket längre per varv de andra banorna är?
Quote from Funbeat user on 13 December 2008, 16:59Som Eva säger så är inte alla banor 400m. Vilket man ser på denna länk över banor i Sverige:
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=111617954844976211395.000451bd96cbccebbfc06Men på varje bana finns ju oftast markeringar, antingen på banan ell
Som Eva säger så är inte alla banor 400m. Vilket man ser på denna länk över banor i Sverige:
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=111617954844976211395.000451bd96cbccebbfc06
Men på varje bana finns ju oftast markeringar, antingen på banan ell
Quote from Funbeat user on 13 December 2008, 17:02Enklaste sättet är nog att stega sträckan från startlinjen på banan du egentligen sprang till startlinjen för bana 1 (som är målad tvärs över alla banor bara för att det är alla banors mållinje). Annars måste man ju vara haj på matte... 🙂
Enklaste sättet är nog att stega sträckan från startlinjen på banan du egentligen sprang till startlinjen för bana 1 (som är målad tvärs över alla banor bara för att det är alla banors mållinje). Annars måste man ju vara haj på matte... 🙂
Quote from Funbeat user on 13 December 2008, 17:28Leif: tack för länken, mycket nyttig. I mitt fall är det Spånga IP, som klockar in på 400 m.
Ove: Ja det skulle man kunna göra. Har inte riktigt sett nån struktur på alla linjer hittills på Spånga IP, men jag kanske tittar på fel ställe. Antagligen finns
Leif: tack för länken, mycket nyttig. I mitt fall är det Spånga IP, som klockar in på 400 m.
Ove: Ja det skulle man kunna göra. Har inte riktigt sett nån struktur på alla linjer hittills på Spånga IP, men jag kanske tittar på fel ställe. Antagligen finns
Quote from Funbeat user on 13 December 2008, 17:58Ta med egen sprayfärg om du inte tycker att markeringarna sitter på rätt ställe.
Ta med egen sprayfärg om du inte tycker att markeringarna sitter på rätt ställe.
Quote from mårten jansson on 14 December 2008, 00:11På tal om Lund, Ove (där jag gick runt väldigt länge och såg ut som om jag letade efter något)... den fanns inte med i listan, vet du eller någon annan om den faktiskt är 400m? Jag kalibrerade min fotpod där...
På tal om Lund, Ove (där jag gick runt väldigt länge och såg ut som om jag letade efter något)... den fanns inte med i listan, vet du eller någon annan om den faktiskt är 400m? Jag kalibrerade min fotpod där...