Quote from Funbeat user on 14 December 2008, 08:02Som tidigare sagts är det 400m på innerbanan och man har mätt 20cm (ingen sarg) eller 30cm (sarg finns) ifrån innerkanten/vita linjen. Om arenan är av fullstora mått ska banorna vara 1,21-1,23m breda (mindre arenor kan nöja sig med ända ner till 1,00m). R
Som tidigare sagts är det 400m på innerbanan och man har mätt 20cm (ingen sarg) eller 30cm (sarg finns) ifrån innerkanten/vita linjen. Om arenan är av fullstora mått ska banorna vara 1,21-1,23m breda (mindre arenor kan nöja sig med ända ner till 1,00m). R
Quote from Funbeat user on 14 December 2008, 09:27Denize - banan på centrala idrottsplatsen i Lund ska vara 400m. På köpet får du informationen att banan trots det inte är godkänd för arenalopp (>200m, tror jag) pga att ovalen är felaktigt utformad i minst en av kurvorna. Men kalibreringen led nog ingen
Denize - banan på centrala idrottsplatsen i Lund ska vara 400m. På köpet får du informationen att banan trots det inte är godkänd för arenalopp (>200m, tror jag) pga att ovalen är felaktigt utformad i minst en av kurvorna. Men kalibreringen led nog ingen
Quote from mårten jansson on 14 December 2008, 12:23Tack Ove (och typiskt, jag som hade hoppats på att den var lite längre 😉 )!
Tack Ove (och typiskt, jag som hade hoppats på att den var lite längre 😉 )!
Quote from Funbeat user on 14 December 2008, 22:25Markus: perfekt, då har jag ett humm iaf. Utgår från att spånga ip har fullgod utformning. Tackar för svaret!
Markus: perfekt, då har jag ett humm iaf. Utgår från att spånga ip har fullgod utformning. Tackar för svaret!
Quote from Funbeat user on 15 December 2008, 14:31Spånga IP är 400 m på innerbanan (20 cm utanför kanten).
Det har jag själv mätt med mäthjul.
Spånga IP är 400 m på innerbanan (20 cm utanför kanten).
Det har jag själv mätt med mäthjul.
Quote from Funbeat user on 15 December 2008, 17:05Lomma idrottsplats har 360-370 m runt "400-mbanan". Kast enligt mig! Banorna är byggda runt fotbollsplanen och därför har den blivit kortare än vad den ska vara
🙁
Lomma idrottsplats har 360-370 m runt "400-mbanan". Kast enligt mig! Banorna är byggda runt fotbollsplanen och därför har den blivit kortare än vad den ska vara
🙁
Quote from Funbeat user on 16 December 2008, 10:13Är det någon som har koll på hur lång löparbanan är på Polishögkolan i Sörentorp?
Är det någon som har koll på hur lång löparbanan är på Polishögkolan i Sörentorp?