Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag började springa lite i höstas för att vara med i Tjurruset i oktober. Det var för övrigt skitkul - preciiiiis vad jag vill ha. Är mer stark än snabb, så lera och hinder passade mig utmärkt. 🙂

Men nu hägrar en annan utmaning, nämligen ett triathlonl

Inget löparess direkt men jag skulle rekommendera att inte maxa 5km alltför ofta utan köra lite mer varierat. Eftersom du under löpmomentet kommer att vara trött så så sikta på en rätt lång uppvärming (5-6km kanske? har ingen aning) följt av 2-3km i tävli

Mitt tips är att träna intervaller, både på platt mark och i uppförsbackar. Det ger dej både fart och styrka på hyfsat kort tid. Du kommer att märka resultat snabbt vilket ger dej en kick att träna ännu mera i backar 🙂

Jag har visserligen tränat inför

Mmm...kloka tankar. Och jag kommer definitivt att träna intervaller. Tränar dessutom med en PT så intervallträning lär jag inte komma förbi! (även om jag hatar det 😉

Men det jag skulle vilja ha är egentligen ett konkret program som jag kan följa när ja

Markus: har tänkt mycket på det där. Om jag nu vill springa på 25 minuter, måste jag nog träna för att springa på 24.30 eller så när jag tränar.

Alt. som du föreslår se till att jag är lite trött i kroppen, innan jag börjar själva löpträningen. Ett av kr

Jag låter bli att kommentera löpningsupplägg, men jag rekommenderar att du (när det är underlag för det igen) kör en hel del brickpass så att du tränar löpningen direkt efter cyklingen. Det är en viss skillnad på att ge sig ut och springa efter en 2-milac

Sådana program brukar vara gjorda för de som bara springer. Jag antar att du kommer cyckla, spinna och simma? I så fall har du en hel del "gratis". Om du är rostig vad gäller löpning, kör 7-10 km lugna passa 2 ggr i veckan frma tills våren kommer, och bör

Mats J: yep, jag kommer givetvis köra brickpass. Eftersom jag har förmånen att träna med en superbra PT som själv tävlar i triathlon, är jag rätt trygg i att han kommer att se till att jag får den tri-specifika träning jag behöver.

MEN...jag är en sån so

Thomas: jaa, min prio måste vara skadefria mil! Jag är jätteförsiktig nu, följer min naprapats instruktioner till punkt och pricka och tänker vänta än ett litet slag innan jag börjar träna mer seriöst.

Om du kör intervaller med PT så är det väl bara att kopiera passet och köra när du kör själv.

12