Quote from Guest on 24 March 2011, 19:07Jag är skapligt tränad och nu när våren är här och man inte besväras av pollen är det trevligt att springa lite. Intervaller på 5 km är det rimligt eller bör man ha kortare distanser / längre distanser? Vill få upp flåset lite...
Jag är skapligt tränad och nu när våren är här och man inte besväras av pollen är det trevligt att springa lite. Intervaller på 5 km är det rimligt eller bör man ha kortare distanser / längre distanser? Vill få upp flåset lite...
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 19:17Hur många repetitioner hade du tänkt dig då? 🙂
Hur många repetitioner hade du tänkt dig då? 🙂
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 19:29Emelie: jag tycker du ska ge dig ut och känna efter! 5km är massor för många och knappt värt att byta om för andra. Omöjligt att säga vad som är bra för dig. Ge dig ut och njut bara! Springer du regelbundet kommer flåset och distansen av sig själv!
Emelie: jag tycker du ska ge dig ut och känna efter! 5km är massor för många och knappt värt att byta om för andra. Omöjligt att säga vad som är bra för dig. Ge dig ut och njut bara! Springer du regelbundet kommer flåset och distansen av sig själv!
Quote from Elias Engqvist on 24 March 2011, 19:32Oj och hoppsan
Oj och hoppsan
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 19:37Tänkte kanske att jogga lungt 3 min och sedan springa under 30 s under distansen till att börja med. Har gjort liknande förra sommaren men vet inte om jag kan köra igång igen 🙂
Tänkte kanske att jogga lungt 3 min och sedan springa under 30 s under distansen till att börja med. Har gjort liknande förra sommaren men vet inte om jag kan köra igång igen 🙂
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 19:46Oj, nu såg jag att du skrev intervaller. Menar du intervaller på x*5km eller att intervalla dig igenom 5km?
Oj, nu såg jag att du skrev intervaller. Menar du intervaller på x*5km eller att intervalla dig igenom 5km?
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 20:46En intervall på 5km är TUFFT men ett tips: börja med lätt jogg som uppvärmning ca 2 km, 5x1000m-intervall med vila 1/1,5 min, nedjogg ca 2km.
Andra intervaller:
4 min intervaller med 1 min vila, beroende på form börja på 4 intervaller, känner du att du h
En intervall på 5km är TUFFT men ett tips: börja med lätt jogg som uppvärmning ca 2 km, 5x1000m-intervall med vila 1/1,5 min, nedjogg ca 2km.
Andra intervaller:
4 min intervaller med 1 min vila, beroende på form börja på 4 intervaller, känner du att du h
Quote from Elias Engqvist on 24 March 2011, 20:54Efter att ha andats i påse en stund: Varför?
Efter att ha andats i påse en stund: Varför?
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 23:42Jag menar att intervalla sig genom passen och då till att börja med köra på det upplägget jag hade förra året: Jogga 4 min och sedan springa 30 s. Är dåligt uppmätt där jag springer därför bli distanser svårt för mig... 🙂
Jag menar att intervalla sig genom passen och då till att börja med köra på det upplägget jag hade förra året: Jogga 4 min och sedan springa 30 s. Är dåligt uppmätt där jag springer därför bli distanser svårt för mig... 🙂
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 13:13Det du menar tycker jag mera liknar fartlek. Jogga lugnt och öka farten ibland så långt som det känns bra.
Det du menar tycker jag mera liknar fartlek. Jogga lugnt och öka farten ibland så långt som det känns bra.