Quote from Guest on 25 December 2007, 17:46Hej, skulle behöva lite hjälp av er som är lite bättre än mig på de här tekniska bitarna (vilket förmodligen är de flesta av er...).
Har lite planer på att köpa nya hjul till våren och funderar på att uppgradera till en 10-delad kassett (har 9-delat idag
Hej, skulle behöva lite hjälp av er som är lite bättre än mig på de här tekniska bitarna (vilket förmodligen är de flesta av er...).
Har lite planer på att köpa nya hjul till våren och funderar på att uppgradera till en 10-delad kassett (har 9-delat idag
Quote from Fredrik Närenfors on 25 December 2007, 17:56Du behöver inte byta växlar. Varken fram eller bak. Men däremot måste du byta STI reglagen. Åtminstone på höger sida.
Samt kedja inte att förglömma.
Du behöver inte byta växlar. Varken fram eller bak. Men däremot måste du byta STI reglagen. Åtminstone på höger sida.
Samt kedja inte att förglömma.
Quote from Mattias Johansson on 25 December 2007, 22:03Hur är det med främre drevet. Behöver den bytas?
Hur är det med främre drevet. Behöver den bytas?
Quote from Funbeat user on 26 December 2007, 08:03Byt även bakväxeltrissorna. De brukar vara slitna.
Byt även bakväxeltrissorna. De brukar vara slitna.
Quote from Fredrik Närenfors on 26 December 2007, 12:18Nej, främre dreven passar bra till nya 10 delade kedjan. Jag har själv gamla(9delade) DA klingor och framväxel på min tempohoj. I bak har jag en 10 delad kassett och en gammal 9 delad Ultegra bakväxel som jag vick över när jag bytte till DA på racern. All
Nej, främre dreven passar bra till nya 10 delade kedjan. Jag har själv gamla(9delade) DA klingor och framväxel på min tempohoj. I bak har jag en 10 delad kassett och en gammal 9 delad Ultegra bakväxel som jag vick över när jag bytte till DA på racern. All
Quote from Funbeat user on 26 December 2007, 13:48Per: Är det en sådan där Variomatic du har?
Per: Är det en sådan där Variomatic du har?
Quote from Lena O on 26 December 2007, 13:51En Fundering: När du prata om framväxel Per. Har du två klingor där framme på en tempohoj? Spara man inte lite vikt om man har bara en?
En Fundering: När du prata om framväxel Per. Har du två klingor där framme på en tempohoj? Spara man inte lite vikt om man har bara en?
Quote from Fredrik Närenfors on 26 December 2007, 14:07Vadå variomatic. Har Shimano DA och de kan man ställa in i klickläge eller steglöst.
Gary. Visst sparar man vikt om man bara har en klinga i fram. Massvis med vikt som är totalt ointressant när man kör tempo. Om man av någon anledning plockar bort innerk
Vadå variomatic. Har Shimano DA och de kan man ställa in i klickläge eller steglöst.
Gary. Visst sparar man vikt om man bara har en klinga i fram. Massvis med vikt som är totalt ointressant när man kör tempo. Om man av någon anledning plockar bort innerk
Quote from Funbeat user on 26 December 2007, 14:30Det steglösa läget brukar klicka på Shimano.
Det steglösa läget brukar klicka på Shimano.
Quote from Funbeat user on 26 December 2007, 19:38Tack för svaren.
Mkt matnyttigt. Den här gruppen är guld värd.
När lönen kommer i slutet av januari så blir det (högst sannolikt) ett par Fulcrum racing 1, nya STI-reglage (Dura Ace), ny kedja samt trissor till bakväxeln. Kanske även några andra sena julk
Tack för svaren.
Mkt matnyttigt. Den här gruppen är guld värd.
När lönen kommer i slutet av januari så blir det (högst sannolikt) ett par Fulcrum racing 1, nya STI-reglage (Dura Ace), ny kedja samt trissor till bakväxeln. Kanske även några andra sena julk