Quote from Berit Bengtson on 2 January 2008, 16:54Christoffer Ungh skrev:
> När lönen kommer i slutet av januari så blir det (högst sannolikt) ett par Fulcrum racing 1,
> nya STI-reglage (Dura Ace), ny kedja samt trissor till bakväxeln.
och
> är en fattig ungdom, så jag får bygga ihop en drömcykel sakt
Christoffer Ungh skrev:
> När lönen kommer i slutet av januari så blir det (högst sannolikt) ett par Fulcrum racing 1,
> nya STI-reglage (Dura Ace), ny kedja samt trissor till bakväxeln.
och
> är en fattig ungdom, så jag får bygga ihop en drömcykel sakt
Quote from Funbeat user on 4 January 2008, 06:23Hmm, blev en del att fundera på där.
Hur jag kom fram till Fulcrum Racing 1-hjulen var väl lite en kombination av att de faktiskt ser jäkligt häftiga ut +att det var dem "värsta" hjulen jag räknade med att ha råd med nästa månad och naiv som man är tänkt
Hmm, blev en del att fundera på där.
Hur jag kom fram till Fulcrum Racing 1-hjulen var väl lite en kombination av att de faktiskt ser jäkligt häftiga ut +att det var dem "värsta" hjulen jag räknade med att ha råd med nästa månad och naiv som man är tänkt
Quote from Funbeat user on 4 January 2008, 08:47Just nu säljer Bikebuster Campagnolo Eurus(silver kanttråd) till kanonpris. De är i princip likadan som racing1
Just nu säljer Bikebuster Campagnolo Eurus(silver kanttråd) till kanonpris. De är i princip likadan som racing1
Quote from Mattias Johansson on 4 January 2008, 23:13Är 8-delad sora bakväxel kompatibel med 9-delat system? Dvs om den skulle fungera tillsammans med 9-delat växel reglage?
Är 8-delad sora bakväxel kompatibel med 9-delat system? Dvs om den skulle fungera tillsammans med 9-delat växel reglage?
Quote from Funbeat user on 4 January 2008, 23:32Troligtvis, men du bör byta till trissor som är smalare.
Det är förmågan att klara hela kassettens bredd som ev. kan skilja.
Vet inte om 8 delat är 128 eller 130 mm.
Troligtvis, men du bör byta till trissor som är smalare.
Det är förmågan att klara hela kassettens bredd som ev. kan skilja.
Vet inte om 8 delat är 128 eller 130 mm.
Quote from Charlotte Skoglund on 5 January 2008, 16:125-7 var väl 126mm och 8-10 130mm, mtb 135
5-7 var väl 126mm och 8-10 130mm, mtb 135
Quote from Mattias Johansson on 5 January 2008, 22:07126 och 130 ? Är det navbredden? 8 och 9 delat sitter ju på samma frihjul.
126 och 130 ? Är det navbredden? 8 och 9 delat sitter ju på samma frihjul.
Quote from Funbeat user on 30 May 2008, 15:19Kidnappar tråden lite, hur gör man vid det omvända då?
Har ett hjul som haft campa 10-delat och ska byta kassett till 9-delat, något som man behöver tänka på?
Kidnappar tråden lite, hur gör man vid det omvända då?
Har ett hjul som haft campa 10-delat och ska byta kassett till 9-delat, något som man behöver tänka på?
Quote from ellen olsson on 30 May 2008, 19:299- och 10-delat passar på samma body.
9- och 10-delat passar på samma body.
Quote from Funbeat user on 31 May 2008, 01:18Skönt för en nybörjare till mek alltså 🙂
Skönt för en nybörjare till mek alltså 🙂