Quote from Funbeat user on 3 July 2011, 22:26Bara att ösa på som vanligt 🙂
Bara att ösa på som vanligt 🙂
Quote from Elias Engqvist on 3 July 2011, 22:33Mikael: "De första 200 metrarna är brantast och lär ha en lutning på 12%"
Apapap, 12 grader står det i källan!
Mikael: "De första 200 metrarna är brantast och lär ha en lutning på 12%"
Apapap, 12 grader står det i källan!
Quote from Elias Engqvist on 3 July 2011, 22:40Skojigt! 12 graders lutning är 21,3% lutning vilket ger 42,6m på 200m vilket måste vara fel eftersom hela backen bara var 40m.
Min slutsats är att artikeln inte är särskilt faktasäker!
(Men troligen råkade dom skriva grader då dom menade %)
Skojigt! 12 graders lutning är 21,3% lutning vilket ger 42,6m på 200m vilket måste vara fel eftersom hela backen bara var 40m.
Min slutsats är att artikeln inte är särskilt faktasäker!
(Men troligen råkade dom skriva grader då dom menade %)
Quote from Funbeat user on 3 July 2011, 22:51Ojdå! Slarvigt av mig. 12 grader borde väl vara lite över 20%.
Edit: Där var du snabbare än mig. Jag har sprungit den där backen ett antal gånger och kan lova att den inte är 21%. Hammarbybackens röda pist är 18%.
Ojdå! Slarvigt av mig. 12 grader borde väl vara lite över 20%.
Edit: Där var du snabbare än mig. Jag har sprungit den där backen ett antal gånger och kan lova att den inte är 21%. Hammarbybackens röda pist är 18%.
Quote from Funbeat user on 4 July 2011, 02:17Fjutt. Man har hört mycket om denna backe genom sina dar. Visar sig nu att den är högst genomsnittlig.
Fjutt. Man har hört mycket om denna backe genom sina dar. Visar sig nu att den är högst genomsnittlig.
Quote from Funbeat user on 4 July 2011, 06:34Möjligen är den det som mest, de där tiotals metrarna. Aborrbacken är bara lång och kommer efter en dryg mil med en massa andra småbackar. I sig själv är den inte så märkvärdig.
Möjligen är den det som mest, de där tiotals metrarna. Aborrbacken är bara lång och kommer efter en dryg mil med en massa andra småbackar. I sig själv är den inte så märkvärdig.