Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAdidas Adizero Adios 2
You need to log in to create posts and topics.

12

Nästan bestämt mig för att köpa ett par Adidas Adizero Adios 2 att ha som tävlingsskor på distanser upp till halvmara. Men tänkte att det är väl alltid bäst att fråga först om någon har någon dålig erfarenhet av dem eller tidigare haft dessa men bytt till

Niklas, jag köpte ett par sådana i somras - i precis samma syfte. Jag tycker de är kanon, och det går jäkligt fort med dem:-)
Upplever inga problem med att de är mindre dämpade än vissa andra modeller, åtminstone inte upp till halvmaran (spran Sthlm halvm

Jag är också jättenöjd med mina. Köpte dem i somras och har använt dem på tävlingar och fartpass. Mycket sköna och välsittande. Ja, möjligen något små i storleken. Jag har andra Adidas-skor i samma storlek och de är onekligen rymligare.

Det negativa som sagts om Adios 2 är att många, inklusive undertecknad, upplever 2:an som snäppet sämre än 1.an. Å andra sidan blev ju 1:an en favoritsko hos många löpare. När jag satte mitt pers så sprang jag med Adiosen.

Köpte i våras. Mycket nöjd. Inbjuder till att springa fort. Använder dem på intervallpass och vid kortare tävlingar...upp till 10 km.

Mina ben tar rätt mycket stryk när jag springer med dem, men det beror troligen mest på att jag kör de hårda passen med

Tillägg: Jag har använt mina som längst på en kvartsmara.

Nu såg jag att jag missat ett ord. Pers på marathon skulle det vara. Så jag kör dem på tävling från 10k och uppåt.

Gillar också Adios (ver 1) - sprang LL-30 senast i dom och det gick väldigt bra!

Hmm, så då är frågan om jag skall beställa i mina vanliga storlek 7 eller 7½ som också finns tillgängligt.

Jag har Puma SLX Crossfox i storlek 7 och de sitter som en smäck, Garmont 9.81 Race sitter bekvämt i storlek 7 medan Inov-kopian Cheviot Trail är n

"Blir att smita in på löplabbet och hoppas de har storlekarna inne och prova innan nätbeställning kanske."

Personligen tycker jag att det är ganska fult att ta upp butikspersonalens tid för det ändamålet.

12