Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonaerobåge
You need to log in to create posts and topics.

Dan, I Motala finns Lewasport (http://www.lewasport.se/). Där säljs Profile Design.

Reine, den jag nämner funkar utmärkt med "vingar", eftersom vingstyren ändå har ca 10-15 cm i mitten som är cirkulärt i tvärsnitt (jag använde mitt på ett styre med vingprofil tidigare, så jag vet). Den sitter så smalt att det räcker, men man kan ändå få

På t ex Happy hittar ni begagnade tempostyren ganska ofta.

Bra tips med lewa! Att jag inte tänkte på det själv - jag var ju där hos henne och köpte min våtdräkt för kanske 6 år sen eller så. Oj, vad mycket prylar det fanns där!

Jag köpte mitt på happymtb och sen har jag köpt till växelreglage och bromshandtag.

Diametern låter som ett rakt styre, dvs inte bockstyre. Och dessutom uppmätt där handtagen är, inte nära mitten där styret är fastsatt i styrstammen.

Hur som helst, så går det mesta att fixa med distanser av olika slag. Problemet är att hitta en lösning

Är det olika diameter på handtagen?

Kanon, tack för tipsen, ska börja lite detektivarbete nu..

Hej,

Rasmus Olsson skrev:
>Diametern låter som ett rakt styre, dvs inte bockstyre. Och dessutom uppmätt där
>handtagen är, inte nära mitten där styret är fastsatt i styrstammen.
Stämmer, detta är ett rakt MTB-styre, men däremot är diametern uppmätt alld

Stål är nog för hårt och för glatt för att funka bra. Aluminium är mjukt och formar sig bättre efter ojämnheter och ger bättre fäste. Det är iaf min hypotes.