Quote from Funbeat user on 30 September 2009, 16:15Den största skillnaden mellan en tempocykel och en vanlig racer är vinkeln på sadelröret. En racer brukar ha en vinkel på 73 grader medans en tempo ligger på mellan 76 och 78 grader.
Detta för att man ska kunna ligga i en aeroposition utan att andning ska
Den största skillnaden mellan en tempocykel och en vanlig racer är vinkeln på sadelröret. En racer brukar ha en vinkel på 73 grader medans en tempo ligger på mellan 76 och 78 grader.
Detta för att man ska kunna ligga i en aeroposition utan att andning ska
Quote from Funbeat user on 30 September 2009, 21:12Ännu en nybörjarfråga....
Vart kan man läsa om cyklar i triathlon sammanhang?
Efter att läst inläggen i denna tråd så märker jag att jag behöver lära mig mer om cyklar innan jag köper en hoj.Är det viktigt att ha ett sånt styre om man kör olympisk dis
Ännu en nybörjarfråga....
Vart kan man läsa om cyklar i triathlon sammanhang?
Efter att läst inläggen i denna tråd så märker jag att jag behöver lära mig mer om cyklar innan jag köper en hoj.
Är det viktigt att ha ett sånt styre om man kör olympisk dis
Quote from Funbeat user on 30 September 2009, 23:16Tack för många väldigt upplysande svar! För mig är steg ett att se huruvida jag kommer ta mig tid att börja träna igen, men nu vet jag mycket mer om vad jag vill ha om jag kommer igång.
En sådan där sadelstolpe verkar ju riktigt bra. Jag behöver absolut
Tack för många väldigt upplysande svar! För mig är steg ett att se huruvida jag kommer ta mig tid att börja träna igen, men nu vet jag mycket mer om vad jag vill ha om jag kommer igång.
En sådan där sadelstolpe verkar ju riktigt bra. Jag behöver absolut
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 22:04Kan vara värt att nämna att tempostyren är förbjudna på tävlingar
där drafting(rullåkning) är tillåtet.Du får ha tempobågar men dom måste vara monterade på
ett traditionellt bockstyre och får ej sticka ut framför
bromshandtagen.Fast det kanske alla v
Kan vara värt att nämna att tempostyren är förbjudna på tävlingar
där drafting(rullåkning) är tillåtet.
Du får ha tempobågar men dom måste vara monterade på
ett traditionellt bockstyre och får ej sticka ut framför
bromshandtagen.
Fast det kanske alla v
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 22:47Jo, jag vet. Min längtan till tempohoj är väl kanske till viss del ett erkännande att jag inte har några kompisar att cykla klunga med... 🙂
Jo, jag vet. Min längtan till tempohoj är väl kanske till viss del ett erkännande att jag inte har några kompisar att cykla klunga med... 🙂
Quote from Funbeat user on 2 October 2009, 15:18Är det tillåtet med tempostyre på Mazda Triathlon?
Är det tillåtet med tempostyre på Mazda Triathlon?
Quote from Funbeat user on 2 October 2009, 21:49Ben,på mazda stockholm triathlon är det ingen drafting=fritt fram
för tempostyren.(utom i sm/elit klassen där drafting är tillåtet.)Mathias,har själv letat efter lösa fästen/armstöd men inte lyckats
hitta några...
Ben,på mazda stockholm triathlon är det ingen drafting=fritt fram
för tempostyren.(utom i sm/elit klassen där drafting är tillåtet.)
Mathias,har själv letat efter lösa fästen/armstöd men inte lyckats
hitta några...
Quote from Funbeat user on 2 October 2009, 22:31Tack för svaret Micke!
Är det krångligt/svårt att installera ett tempostyre på en racer själv?
Tack för svaret Micke!
Är det krångligt/svårt att installera ett tempostyre på en racer själv?
Quote from Funbeat user on 2 October 2009, 23:02Ja,rätt krångligt och inte minst dyrt...om du ska byta ut ett bockstyre mot
ett tempostyre måste du ha nya bromshandtag och växelreglage oxå.Att skruva på en tempobåge på ditt befintliga styre däremot
är gjort på 10 min och sittpositionen i tempobågen b
Ja,rätt krångligt och inte minst dyrt...om du ska byta ut ett bockstyre mot
ett tempostyre måste du ha nya bromshandtag och växelreglage oxå.
Att skruva på en tempobåge på ditt befintliga styre däremot
är gjort på 10 min och sittpositionen i tempobågen b
Quote from Funbeat user on 3 October 2009, 11:55Tog mig ca en timme att byta bock mot tempo, men då inkluderar det wire-dragning, kapa höljen etc plus linda upp det. Sedan inbillar jag mig att samma wire håller för ett antal byten så länge jag löder ändarna så de inte fransar sig
Tog mig ca en timme att byta bock mot tempo, men då inkluderar det wire-dragning, kapa höljen etc plus linda upp det. Sedan inbillar jag mig att samma wire håller för ett antal byten så länge jag löder ändarna så de inte fransar sig