Quote from Guest on 16 February 2009, 13:40Vi kanske har haft den här diskussionen förut men jag tänkte iallafall fråga, då kylan inte verkar vilja släppa och jag fick en hiskelig förkylning efter senaste rundan i -19º så tänkte jag köpa någon av produkterna i rubriken.
- Har någon testat båda ?
Vi kanske har haft den här diskussionen förut men jag tänkte iallafall fråga, då kylan inte verkar vilja släppa och jag fick en hiskelig förkylning efter senaste rundan i -19º så tänkte jag köpa någon av produkterna i rubriken.
- Har någon testat båda ?
Quote from Lotta Lindström on 16 February 2009, 13:50Jag har testat båda, dock aldrig springandes. Tycker för min del att airtrim är bättre. Upplever att den "håller värmen" längre tid och dessutom kan man prata samtidigt som man har den. Iofs så bildas en del kondens på insidan men man slipper dreglet som
Jag har testat båda, dock aldrig springandes. Tycker för min del att airtrim är bättre. Upplever att den "håller värmen" längre tid och dessutom kan man prata samtidigt som man har den. Iofs så bildas en del kondens på insidan men man slipper dreglet som
Quote from Bjarne Lewin on 16 February 2009, 14:08Jag har inte mkt erfarenhet av lungplus i minusgrader, däremot har den funkat bra för mig i några plusgrader (jag kan ha lite kinkiga lungor). Man får skaka ur den ibland.
Airtrimen funkar inte så bra tillsammans med glasögon, kanske kan man täta den med
Jag har inte mkt erfarenhet av lungplus i minusgrader, däremot har den funkat bra för mig i några plusgrader (jag kan ha lite kinkiga lungor). Man får skaka ur den ibland.
Airtrimen funkar inte så bra tillsammans med glasögon, kanske kan man täta den med
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 14:38Jag har aldrig använt lungplus så det blir bara ensidigt svar här.
- Hur ofta behöver man byta filter i en AirTrim
Jag behöver inte ofta. Inte ens en gång per säsong.- Har den som sprungit i Airtrim någonsin skrämt ihjäl någon ?
Jag använder den bara n
Jag har aldrig använt lungplus så det blir bara ensidigt svar här.
- Hur ofta behöver man byta filter i en AirTrim
Jag behöver inte ofta. Inte ens en gång per säsong.
- Har den som sprungit i Airtrim någonsin skrämt ihjäl någon ?
Jag använder den bara n
Quote from Jonas Täng on 16 February 2009, 15:43Jag har både och. Tycker airtrimmen är enklare eftersom man slipper hålla fast aktivt under passet. Men ska man bara ut på ett pass - eller iväg på en jobbresa - och inte vet om man ska ta med extrautrustningen eller inte, så är det enklare att ta med sig
Jag har både och. Tycker airtrimmen är enklare eftersom man slipper hålla fast aktivt under passet. Men ska man bara ut på ett pass - eller iväg på en jobbresa - och inte vet om man ska ta med extrautrustningen eller inte, så är det enklare att ta med sig
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 16:01Airtrim funkar bättre för mig. En nackdel är om du har glasögon, då kan airtrim ge imma. Och det är jobbigt med linser när det är så kallt att de fryser i ögonen 🙂
Airtrim funkar bättre för mig. En nackdel är om du har glasögon, då kan airtrim ge imma. Och det är jobbigt med linser när det är så kallt att de fryser i ögonen 🙂
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 17:23Airtrim har jag bara provat en gång, då för löpning i rejäl kyla (kanske 20-25 minusgrader), men då blev det isbildning i filtret, som efterhand täpptes till och eftersom filtret var gjort av papper så gick det ej att bryta loss isen.
Så för mig funkar l
Airtrim har jag bara provat en gång, då för löpning i rejäl kyla (kanske 20-25 minusgrader), men då blev det isbildning i filtret, som efterhand täpptes till och eftersom filtret var gjort av papper så gick det ej att bryta loss isen.
Så för mig funkar l
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 17:39Lung Plus fungerar bra för mig. 🙂
http://mslisse.spaces.live.com/blog/cns!235AA986CC255EE3!1279.entry
Lung Plus fungerar bra för mig. 🙂
http://mslisse.spaces.live.com/blog/cns!235AA986CC255EE3!1279.entry
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 19:21Tack för alla svar, jag har inte glasögon så jag slog till på en Airtrim, hoppas att den dyker upp snabbt så man törs ge sig ut på löpning i kylan igen.
Tack för alla svar, jag har inte glasögon så jag slog till på en Airtrim, hoppas att den dyker upp snabbt så man törs ge sig ut på löpning i kylan igen.
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 00:48Provade båda men föredrar lungplus, svettas runt airtrimen och så är de svårare att ta extraluft.
Lungplus är enklare att nyttja, dock är de ingen större utgift så köp båda och använd den som känns bäst för ändamålet.
Jag använder numera bara lungplus så
Provade båda men föredrar lungplus, svettas runt airtrimen och så är de svårare att ta extraluft.
Lungplus är enklare att nyttja, dock är de ingen större utgift så köp båda och använd den som känns bäst för ändamålet.
Jag använder numera bara lungplus så