Quote from Guest on 2 May 2007, 20:38Har haft en dov smärta i benen sista tiden, irriterande men inte varnande. Mest ett tecken på att jag tränar bra, men har flängt runt på stan mycket på jakt efter div vårsaker (och mindre kläder, yay!).
Att cykla till och från är en träning kroppen är ov
Har haft en dov smärta i benen sista tiden, irriterande men inte varnande. Mest ett tecken på att jag tränar bra, men har flängt runt på stan mycket på jakt efter div vårsaker (och mindre kläder, yay!).
Att cykla till och från är en träning kroppen är ov
Quote from Fredrik Närenfors on 2 May 2007, 20:48Dov smärta brukar inte vara ett tecken på att man tränar bra. Snarare att man inte vilar bra mellan passen.
Dov smärta brukar inte vara ett tecken på att man tränar bra. Snarare att man inte vilar bra mellan passen.
Quote from Funbeat user on 2 May 2007, 21:13När jag spelade fotboll aktivt hade jag ibland ont i benen under intensiva träningsperionder. Av klubbens massör fick jag då rådet att höja fotändan på sängen lite grann, antingen med något under sängbenen eller madrassen. Det var väldigt skönt och vilsa
När jag spelade fotboll aktivt hade jag ibland ont i benen under intensiva träningsperionder. Av klubbens massör fick jag då rådet att höja fotändan på sängen lite grann, antingen med något under sängbenen eller madrassen. Det var väldigt skönt och vilsa
Quote from Funbeat user on 2 May 2007, 22:14En ganska väsentlig fråga är i sammanhanget: Gör det mer ont när du tränar?
En ganska väsentlig fråga är i sammanhanget: Gör det mer ont när du tränar?
Quote from Jonas Täng on 2 May 2007, 22:24En variant på tema höja sängen: Lägg dig med benen högt en stund, typ upp längs väggen. Det brukar kännas skönt att göra det en kvart-halvtimme när man är riktigt trött i benen.
Aktiv åtgärd kan vara att massera in Ormsalva på kvällen, det brukar få min
En variant på tema höja sängen: Lägg dig med benen högt en stund, typ upp längs väggen. Det brukar kännas skönt att göra det en kvart-halvtimme när man är riktigt trött i benen.
Aktiv åtgärd kan vara att massera in Ormsalva på kvällen, det brukar få min
Quote from Funbeat user on 2 May 2007, 22:30Gör inte ont när jag tränar, bara när jag ligger och slöar framför tvn. Ingen specifik muskel är överansträngd, hade en muskel i vaden som krånglade för ett par veckor sedan men är bra nu.
Jag har en tendens att se mina vilodager som tillfällen att fläng
Gör inte ont när jag tränar, bara när jag ligger och slöar framför tvn. Ingen specifik muskel är överansträngd, hade en muskel i vaden som krånglade för ett par veckor sedan men är bra nu.
Jag har en tendens att se mina vilodager som tillfällen att fläng
Quote from Jonas Täng on 3 May 2007, 10:34Ormsalva är ett -i det närmaste- luktfritt liniment som finns bl.a. på apoteket.
Ormsalva är ett -i det närmaste- luktfritt liniment som finns bl.a. på apoteket.
Quote from Fredrik Närenfors on 3 May 2007, 11:19Och enligt min chiropraktor/massör är ormsalva totalt värdelös.
Han kränger på mig en salva som är gjord på Aloe Vera istället. Har sett att många massörer ute på loppen använder samma salva. Hans tips är att blanda ut den med 50% olivolja eftersom den ä
Och enligt min chiropraktor/massör är ormsalva totalt värdelös.
Han kränger på mig en salva som är gjord på Aloe Vera istället. Har sett att många massörer ute på loppen använder samma salva. Hans tips är att blanda ut den med 50% olivolja eftersom den ä
Quote from Jonas Täng on 3 May 2007, 14:01Det kanske är själva massagen som gör susen då... 😉
Det kanske är själva massagen som gör susen då... 😉
Quote from Therese Woodhill on 3 May 2007, 15:15Iblnad så spänner man sig utan att tänka på det, tex. om man är nybörjare det kan ju ge upphov till andra problem o smärta.
Själv har jag också en dov smärta i mina "sken"ben. Men så blir det om man legat på latsidan. Det brukar oftast försvinna av sig sj
Iblnad så spänner man sig utan att tänka på det, tex. om man är nybörjare det kan ju ge upphov till andra problem o smärta.
Själv har jag också en dov smärta i mina "sken"ben. Men så blir det om man legat på latsidan. Det brukar oftast försvinna av sig sj