Quote from Guest on 4 July 2007, 08:40kan ni inte dela med er av erfarenheter, tips och andra "bra-att-tänka-på"?
Jag med flera här ska springa ett 6-timmarslopp i Åby i september och för mig som bara gjort en halvbra halvmara finns ändå önskan att vara väl förberedd.
Vad önskar ni att ni v
kan ni inte dela med er av erfarenheter, tips och andra "bra-att-tänka-på"?
Jag med flera här ska springa ett 6-timmarslopp i Åby i september och för mig som bara gjort en halvbra halvmara finns ändå önskan att vara väl förberedd.
Vad önskar ni att ni v
Quote from Martin Trygg on 4 July 2007, 08:50Jag önskar att jag hade sprungit längre (upp mot fyra timmar iallafall) innan min första mara, för att vara förberedd på den mentala tröttheten som kom. Jag trodde att jag var immun pga envishet, men så ÄR det inte, utan man blir trött. Jättetrött. 🙂
Jag önskar att jag hade sprungit längre (upp mot fyra timmar iallafall) innan min första mara, för att vara förberedd på den mentala tröttheten som kom. Jag trodde att jag var immun pga envishet, men så ÄR det inte, utan man blir trött. Jättetrött. 🙂
Quote from Funbeat user on 4 July 2007, 09:18Frågor som hade varit bra att ha svar på innan:
1. Hur och vad skall jag äta?
-På mitt första 6H lopp ballade magen ur totalt och jag mådde väldigt dåligt.
Under det andra 6H och en terrängultra undvek jag sportdryck då gick det kanon med magen.
(Min sv
Frågor som hade varit bra att ha svar på innan:
1. Hur och vad skall jag äta?
-På mitt första 6H lopp ballade magen ur totalt och jag mådde väldigt dåligt.
Under det andra 6H och en terrängultra undvek jag sportdryck då gick det kanon med magen.
(Min sv
Quote from Linnea Olsson on 4 July 2007, 11:26Hej Maria. Jag har själv aldrig sprungit något lopp på 6 timmar men det låter spännande. Det jag tycker du ska fundera på är hur reagerar din kropp på en så lång fysisk aktivitet? Du sprang GV i våras och det är ju bra men jag skulle föreslå att du spring
Hej Maria. Jag har själv aldrig sprungit något lopp på 6 timmar men det låter spännande. Det jag tycker du ska fundera på är hur reagerar din kropp på en så lång fysisk aktivitet? Du sprang GV i våras och det är ju bra men jag skulle föreslå att du spring
Quote from Christer Heinbäck on 4 July 2007, 11:54Jag sprang 6H i Skövde i mars. det var min första men definitivt inte min sista ultra.
Tidslopp är rätt intressant. Oavsettom man sringer snabbt eller går så går tiden lika fort. :D. Man kommer närmare målet lika snabbt.
Jag hade aldrig sprungit längre
Jag sprang 6H i Skövde i mars. det var min första men definitivt inte min sista ultra.
Tidslopp är rätt intressant. Oavsettom man sringer snabbt eller går så går tiden lika fort. :D. Man kommer närmare målet lika snabbt.
Jag hade aldrig sprungit längre
Quote from Linnea Olsson on 4 July 2007, 13:15Det låter roligt men tufft. Jag kanske ska anmäla mig, nästa år. I år är september redan fullbokad med två lopp. Skanör-Falsterbo halvmara och Berlin Marathon.
Maria. Skanör-Falsterbo halvmara hade kanske varit bra uppvärmningslopp för dig då?
Det låter roligt men tufft. Jag kanske ska anmäla mig, nästa år. I år är september redan fullbokad med två lopp. Skanör-Falsterbo halvmara och Berlin Marathon.
Maria. Skanör-Falsterbo halvmara hade kanske varit bra uppvärmningslopp för dig då?
Quote from Funbeat user on 4 July 2007, 14:02TACK för alla synpunkter och tips, jättebra! 🙂
Mitt mål med loppet är att "skrapa ihop" till en helmara och det borde jag väl klara *lite skärrad att jag tar mig vatten över huvudet*. Som du skriver Mela, det är lätt att tro att viljan ska bära hela vä
TACK för alla synpunkter och tips, jättebra! 🙂
Mitt mål med loppet är att "skrapa ihop" till en helmara och det borde jag väl klara *lite skärrad att jag tar mig vatten över huvudet*. Som du skriver Mela, det är lätt att tro att viljan ska bära hela vä
Quote from Funbeat user on 4 July 2007, 14:07Man kan knappast påstå att man är erfaren efter två tidslopp. Ett 6H och ett 12H. Men en sak är säker. Löpformen är jättekul. Inte alls lika stressande som vanliga lopp.
Mitt 12H-lopp är nog ett av de allra lättaste loppen. Förstå mig rätt. Dvs jag spri
Man kan knappast påstå att man är erfaren efter två tidslopp. Ett 6H och ett 12H. Men en sak är säker. Löpformen är jättekul. Inte alls lika stressande som vanliga lopp.
Mitt 12H-lopp är nog ett av de allra lättaste loppen. Förstå mig rätt. Dvs jag spri
Quote from Funbeat user on 4 July 2007, 14:13En annan sak. Jag byter skor efter ett tag. Inga skor är exakt lika vilket ger en viss variation. Dessutom sväller fötterna så mitt par nr 2 är lite lite större vilket är skönt för fötterna. 🙂
En annan sak. Jag byter skor efter ett tag. Inga skor är exakt lika vilket ger en viss variation. Dessutom sväller fötterna så mitt par nr 2 är lite lite större vilket är skönt för fötterna. 🙂
Quote from Linnea Olsson on 4 July 2007, 14:24Maria, jag sprang Landskrona Marathon för två år sedan och vill prova på nya lopp, så S-F halvmara lockar denna gång.
Maria, jag sprang Landskrona Marathon för två år sedan och vill prova på nya lopp, så S-F halvmara lockar denna gång.