Quote from Guest on 13 January 2013, 16:12Kanske lite underlig tråd, men bara en tanke som man har.
Man har hela sin aktiva livstid fått höra att man inte ska träna/anstränga sig om man är sjuk, ex med en infektion i kroppen eller liknande, eftersom det är farligt. Men är det någon som vet hur
Kanske lite underlig tråd, men bara en tanke som man har.
Man har hela sin aktiva livstid fått höra att man inte ska träna/anstränga sig om man är sjuk, ex med en infektion i kroppen eller liknande, eftersom det är farligt. Men är det någon som vet hur
Quote from Funbeat user on 13 January 2013, 16:22Jag är inte läkare och om du verkligen är osäker bör du fråga en sådan, gärna en allergolog/astmaläkare. Det är också viktigt att du vet säkert om det är allergi eller förkylning som besvärar dig... Förkylning kan trigga allergisymptomen,
Jag har själv a
Jag är inte läkare och om du verkligen är osäker bör du fråga en sådan, gärna en allergolog/astmaläkare. Det är också viktigt att du vet säkert om det är allergi eller förkylning som besvärar dig... Förkylning kan trigga allergisymptomen,
Jag har själv a
Quote from Funbeat user on 13 January 2013, 16:27Jag har det precis som du Sandy , har haft astma och allergi sen -90 , på sommaren när det är som värst , då tränar jag efter hur kroppen mår och hur jag känner mig . Det bästa råd är väl att låta kroppen bestämma , känner du dig trött så är det dumt att
Jag har det precis som du Sandy , har haft astma och allergi sen -90 , på sommaren när det är som värst , då tränar jag efter hur kroppen mår och hur jag känner mig . Det bästa råd är väl att låta kroppen bestämma , känner du dig trött så är det dumt att
Quote from Funbeat user on 13 January 2013, 16:46Min erfarenhet är att i varje fall lättare astma blir bättre i och med att konditionen förbättras. Men det innebär inte att man ska plåga sig när kroppen känns risig p g a allergi/astma utan ta det lugnare under besvärliga perioder.
Min erfarenhet är att i varje fall lättare astma blir bättre i och med att konditionen förbättras. Men det innebär inte att man ska plåga sig när kroppen känns risig p g a allergi/astma utan ta det lugnare under besvärliga perioder.
Quote from Funbeat user on 13 January 2013, 23:52Tack för alla svar!!
Jag blev allergisk när jag kom i puberteten. Har försökt få utrett vad jag egentligen är allergisk mot och har gått till flera läkare, men flertalet vill inte göra allergitest utan hävdar att allergier inte går att få fram varken ge
Tack för alla svar!!
Jag blev allergisk när jag kom i puberteten. Har försökt få utrett vad jag egentligen är allergisk mot och har gått till flera läkare, men flertalet vill inte göra allergitest utan hävdar att allergier inte går att få fram varken ge
Quote from Funbeat user on 16 January 2013, 11:07Jag har pollenallergi och ansträngningsastma men tränar oftast ändå med löpning utomhus. På vintern lite mindre om det är väldigt kallt.
Ska jag köra intervaller eller träna ute under pollensäsong så drar jag i mig astmaspray, allergitabletter tar jag dag
Jag har pollenallergi och ansträngningsastma men tränar oftast ändå med löpning utomhus. På vintern lite mindre om det är väldigt kallt.
Ska jag köra intervaller eller träna ute under pollensäsong så drar jag i mig astmaspray, allergitabletter tar jag dag
Quote from Funbeat user on 16 January 2013, 11:41Härligt att höra =) Men blir inte du väldigt trött/medtagen av dina allergitabletter? Kortisonspray kör jag också med, det är toppen! Just nu har jag en annan nässpray med sesamolja i (endast) som jag TROR heter nozoil (?) eller liknande. Den fungerar rik
Härligt att höra =) Men blir inte du väldigt trött/medtagen av dina allergitabletter? Kortisonspray kör jag också med, det är toppen! Just nu har jag en annan nässpray med sesamolja i (endast) som jag TROR heter nozoil (?) eller liknande. Den fungerar rik
Quote from Funbeat user on 17 January 2013, 10:45Tack för tipset om näsoljan.
Nä, tycker inte att jag är tröttare pga av tabletterna. Men det kliar helt klart mindre i ögon o näsa när jag tar dem.
Tack för tipset om näsoljan.
Nä, tycker inte att jag är tröttare pga av tabletterna. Men det kliar helt klart mindre i ögon o näsa när jag tar dem.
Quote from Funbeat user on 17 January 2013, 13:11Det låter jätteskönt! =) Vad har du för tabletter då? Jag har testat både clarityn, tavegyl, aerius, mm, och visst kliar det mindre i näsa/ögon, men blir istället riktigt rejält trött.
Det låter jätteskönt! =) Vad har du för tabletter då? Jag har testat både clarityn, tavegyl, aerius, mm, och visst kliar det mindre i näsa/ögon, men blir istället riktigt rejält trött.
Quote from Funbeat user on 18 January 2013, 19:25Jag har liknade problem som både Jenny och Sandy - Allergi mot: Pollen, damm/kvalster, parfym/hudkrämer/tvålar, typ alla djur m.m samt hudexem.
Upptäckte i våras (när jag börjde springa ute) att jag visst även hade allergiframkallad astma.
Så efter en län
Jag har liknade problem som både Jenny och Sandy - Allergi mot: Pollen, damm/kvalster, parfym/hudkrämer/tvålar, typ alla djur m.m samt hudexem.
Upptäckte i våras (när jag börjde springa ute) att jag visst även hade allergiframkallad astma.
Så efter en län