Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningAllergi mot neopren
You need to log in to create posts and topics.

Simon förstår inte vad du menar. Din konspirationsteori är alltså att regeringen skulle se till att prioritera vissa grupper människor att få sjukvård eftersom dessa skulle vara mer villiga att rösta på dem?

Ismannen: det är inte mycket till konspirationsteori, och den är absolut inte min. Om allt prioriteras, prioriteras inget. Jag ber att få hänvisa till personligt meddelande om du vill diskutera saken vidare, så att vi inte sabbar den här tråden.

Väcker liv i tråden med en teori/fundering:

När jag var i Thailand 2006 så dök jag iförd våtdräkt (och den måste ha varit av neopren). Jag dök säkert 8 dagar i sträck och hade på mig våtdräkten flera timmar varje dag. Men då fick jag inga utslag. Jag mis

Eller så var du inte allergisk då? Man föds inte med en allergi, man skaffar sig den.

simon, förklara det för en mjölkallergisk baby

Idag hör man talas om allergi mot precis allting. När jag var mindre hörde man aldrig talas om någon som allergisk mot mjölk eller gluten tex. Jag tror mycket av detta bara är inbillning och psykosomatiska pseudoproblem.

en baby på några månader som inbillar sig?

Laktosintolerans och glutenintolerans har blivit någon sorts modediagnos idag för alla problem som har med magen att göra. Jag kan inte se någon rimlig anledning till att detta skulle ha ökad så mycket på 10-15 år, annat än inbillning.

Min styvfar är laktosintolerant. Han hade ont i magen i princip hela sin uppväxt, ingen visste vad laktosintolerans var, och råden han fick var ofta av typen "Drick mer mjölk.", det blev det inte direkt bättre av. Det tog honom en bra bit efter trettio in

@simonw. Jo jag var allergisk då också. Jag har ännu tidigare försökt använda neoprenskydd på både knän och vader, men fått utslag så inihelvete.

Diagnosmetoder för laktosintolerans är iofs intressant, men kan vi ägna tråden åt det som står i rubriken?