Quote from Funbeat user on 5 May 2012, 12:44Förlåt, är bara allergisk mot Ice Man och hans pseudokunskap.
Förlåt, är bara allergisk mot Ice Man och hans pseudokunskap.
Quote from Funbeat user on 5 May 2012, 13:07Jag kan tänka mig att antalet neoprenallergiker ökat de senaste åren också, kanske för att fler kommer i kontakt med neopren och därför upptäcker att de är allergiska. 🙂 (Det finns också olika typer av överkänslighet/allergi, vissa föds man med andra u
Jag kan tänka mig att antalet neoprenallergiker ökat de senaste åren också, kanske för att fler kommer i kontakt med neopren och därför upptäcker att de är allergiska. 🙂 (Det finns också olika typer av överkänslighet/allergi, vissa föds man med andra u
Quote from Funbeat user on 5 May 2012, 13:18Undersökningar har visat, att det är pga bacillskräck och överbeskyddande mentalitet som allergierna ökar. Nu har man fått för sig att allting är jättefarligt för barn. Damm, pollen, kalla golv, djur, mjölk, gluten, osv. Jag är uppväxt i en 1800-tals kåk
Undersökningar har visat, att det är pga bacillskräck och överbeskyddande mentalitet som allergierna ökar. Nu har man fått för sig att allting är jättefarligt för barn. Damm, pollen, kalla golv, djur, mjölk, gluten, osv. Jag är uppväxt i en 1800-tals kåk
Quote from Funbeat user on 5 May 2012, 13:36IceMan är du expert på immunologi också förutom simning? Ibland blir man ju bara så trött att man har lust att följa exemplet i den här tråden: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1195446
Man kan visa vissa statistiska samband mellan milj
IceMan är du expert på immunologi också förutom simning? Ibland blir man ju bara så trött att man har lust att följa exemplet i den här tråden: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1195446
Man kan visa vissa statistiska samband mellan milj
Quote from Funbeat user on 7 May 2012, 10:58IM: Vet du vad som är skillnaden mellan intolerans och allergi t ex till att börja med?
Alltså en baby på fyra månader som får sin första smakportion gröt (pulvergröt för barn som är färdigblandad med mjölkpulver) och inom fem tio minuter har röda utslag
IM: Vet du vad som är skillnaden mellan intolerans och allergi t ex till att börja med?
Alltså en baby på fyra månader som får sin första smakportion gröt (pulvergröt för barn som är färdigblandad med mjölkpulver) och inom fem tio minuter har röda utslag
Quote from Funbeat user on 7 May 2012, 12:01IceMan: "Undersökningar har visat, att..."
Du kan variera med "Enligt en amerikansk undersökning..." om det känns tryggare.
Den s k hygienteorin må vara intellektuellt tilltalande och väl spridd bland allmänheten, men det är och förblir en obevisad teor
IceMan: "Undersökningar har visat, att..."
Du kan variera med "Enligt en amerikansk undersökning..." om det känns tryggare.
Den s k hygienteorin må vara intellektuellt tilltalande och väl spridd bland allmänheten, men det är och förblir en obevisad teor
Quote from Ulrika Ekelund on 23 June 2012, 21:19Uppdatering:
Nu har jag haft min våtdräkt sänkt i en balja vatten med ett kg vanligt bordssalt i ungefär en månad. Tre-fyra gånger har jag tagit upp den och sköljt den i vanligt vatten, torkat den och därefter tillbaka ner i saltbadet.I onsdags hade ja
Uppdatering:
Nu har jag haft min våtdräkt sänkt i en balja vatten med ett kg vanligt bordssalt i ungefär en månad. Tre-fyra gånger har jag tagit upp den och sköljt den i vanligt vatten, torkat den och därefter tillbaka ner i saltbadet.
I onsdags hade ja
Quote from Ulrika Ekelund on 12 July 2012, 22:10Uppdatering igen:
Nej, det blir fortfarande blåsor när jag har haft på mig dräkten mer än en kvart. 🙁
Fortsätter saltbadet....
Uppdatering igen:
Nej, det blir fortfarande blåsor när jag har haft på mig dräkten mer än en kvart. 🙁
Fortsätter saltbadet....
Quote from Funbeat user on 12 July 2012, 22:23Har du testat att smörja dig med någon slags kräm eller lotion innan du tar på dräkten? Blir som en ytterligare barriär mellan överhuden och dräkten. Ett förslag är att du smörjer dig med t.ex. hudvänlig hårbalsam eller ännu hellre badolja.
Har du råd, te
Har du testat att smörja dig med någon slags kräm eller lotion innan du tar på dräkten? Blir som en ytterligare barriär mellan överhuden och dräkten. Ett förslag är att du smörjer dig med t.ex. hudvänlig hårbalsam eller ännu hellre badolja.
Har du råd, te
Quote from Funbeat user on 12 July 2012, 22:27Har du kompression kläder som sitter täjt kan prova med kläder under. Jag har en gamla tävlings dräkt byxor och en super täjt tränings top med lång arm som passar under min våtdräkt
Har du kompression kläder som sitter täjt kan prova med kläder under. Jag har en gamla tävlings dräkt byxor och en super täjt tränings top med lång arm som passar under min våtdräkt