Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAllt är relativt
You need to log in to create posts and topics.

26 maj 2009 skrev jag så här efter att ett lopp: ”Umeå C Nattmil. 56:39 utan hare. Sjukt nöjd.” I går sprang jag ett annat lopp, Spring Umeå, med nästan identisk bansträckning, på 56:15 och var förstås jättemissnöjd med den tiden även om det säkert är oke

Känner igen mig. Ifjol sprang jag min snabbaste mil, 50-nånting på Blodomloppet. I år gick det tre minuter långsammare. Väldigt dåligt. Men ändå min näst snabbaste mil.

Jag har blivit för dålig på att plåga mig har jag insett. Vilket är långpassens fel,

Helt sant det där med långpassen.

Ja, jag springer gärna plågsamm intervaller med dig. 🙂

Ja, allt är relativt inser även jag när jag läser denna diskussion. Och livet är kanske orättvist, ibland till min fördel. Jag gör kanske bäst i att inte nämna vilka tider jag springer milen på träning/tävling... 🙂

Fast för min del spelar det ingen roll med andras tider, det är mer att jag bara vill ha uppåtkurva jämt vilket så klart inte någon kan ha.

Jag jämför bara med mig själv, och de personer jag "borde " vara snabbare än. Det är ju bara en person som är sna

Vunnit lopp har jag dock gjort massor av gånger. Siktar på nästa seger på lördag, skulle kunna vara Urskogsloppet som jag ser att du planerat springa, och som ungefär verkar ligga på den nivå jag kan vinna, men nu är det ett annat lopp i mina hemtrakter i

Satsa på Urskogsloppet! Det är supertrevligt. Utan att veta något om ditt hemlopp.

Som sagt, man vill ju helst bara jämföra sig med såna som är jämbördiga. T.ex. vill man inte jämföra sig för mycket med den där vältränade upplagan av sig själv som fanns för några år sedan. Inte just nu i alla fall, men förhoppningsvis lite senare 🙂

Urskogsloppet verkar vara ett spännande lopp med ca: 2mil, många höjdmeter och stor andel stigar, men nu bor jag i en annan ände av landet så det är inte aktuellt att åka ända dit.