Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAllt kommer på en gång?!
You need to log in to create posts and topics.

12

Just det, från +5. Bor man i Luleå är det inte det under de tider jag kan ge mig ut 🙂

Jag har +10 som gräns - men jag är lite frusen av mig

Jag var ute barfota en liten stund idag. I just Luleå. Det var inte så kallt som man kanske kan tro, kan till och med bli barfotapremiär för året på löprundan imorrn om vädret är liknande som idag.

Fortfarande knähögt med snö på korta sträckor och leran var fortfarande fryst på andra ställen. Men snö är roligt att springa i, man får använda andra muskler när man hoppar som en räv.
Men behöver iaf inga fler lager än tajts, tröja och jacka, till midso

Jag körde stenhårt på "tajts, tröja och jacka" under gårdagens pass. Det där med mössa och vantar struntade jag i. Efter 20km (10km hemifrån), så kunde jag inte längre röra händerna 🙂 Det är kallt när man springer efter vattnet.

Har själv inte vågat kol

Vantar är onödigt!
Men så är min jacka Herr small så den går ned till fingertopparna.
Limegrön och orange buff är bara mode så räknas inte 😛

Vantberoende beror nog en del på blodcirkulation och andra anlag. Förutom första 5 minuterna av löpning så behöver jag inga vantar ens i minus 10 väder. Händerna är glödheta.
Har jag däremot en armväska som stryper till blodcirkulationen så kan en a hand

Vantar är inte onödigt. Däremot skippar jag jackan ner till 0 grader. Vantar och mössa åker tidigt på. Jag har inte dålig cirkulation i händerna heller.

12