Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAlternativ till asics 2160
You need to log in to create posts and topics.

12

Är väldigt nöjd med mina, men vill ha ett alternativ...
Någon med bra erfarenheter till byte av annan modell alt annat märke.....dela med er av era erfarenheter...Är själv lite ute efter ett lättare par. Men som sagt dela med er...

Jag har precis samma undran som dig, älskar mina 2160 men blir blöt om fötterna och kall då jag ofta löper i teräng där det är mkt gräs, lera, vatten snö mm.. Jag efterfrågar alltså ett alternativ till mina asics 2160 som tål väta lite bättre
//Maria

Vad har du för strumpor i? Jag rekommenderar ull för att hålla värmen. Har dessutom för mig att 21xx-serien finns i en höstversion? Är det bara färgen elelr är det inte en tätare variant för att någon kommit på att inte alla springer i +21C jämt?

Jag har 2160 i goretex.Har visserligen köpt dem i London men de borde väl finnas i Sverige också?

JagharGoretexvarianten köpt på löplabbet. Jag upplever dem som ngt tyngre ocj hårdare" och intr exakt som 2160. För mig märks det mest på hälsenan som är lite känslig, men det är nog inget generellt problem...

Någon av er som har testat ngt annat märke som har fungerat bra?? Kanske lite lättare sko??

DS Trainer är betydligt lättare men fortfarande med pronationsstöd och ganska dämpad.

Adidas Adizero Adios är en jäkligt bra sko - tycker jag!

Har ni haft 2160 tidigare då??

Går inte ens att jämföra Asics 2160 och Adidas Adizero Adios. 2160 väger väldigt mycket mer än Adios. Bra dämpad trots sin låga vikt, kanonbra sko med härlig löpkänsla och som passar till både snabba och långsamma pass.

12