Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Bra tråd! Följer diskussionen noga. Körde dubb via remmar tidigare vintrar, vilket är utmärkt när vädret är som idag. Men när asfalten tittar fram och kanske är 50% rätt torr asfalt och resten snö och blankis...

Jaga på Tibor, och rapportera.

Snö/asfalt/is upp till milen klarar både VJ Bold och SPIRIT2. mer skulle jag säga att de blir jobbiga. De är ganska lika i dämpningen men Bold har inte riktigt lika aggressiv sula vilket kan vara bra på platt o hårt..

Ja, Sarva Xero funkar bra på både isig, torr, saltad och ren asfalt.

Ja längre än ca 10km sträcker sig inte mina Bold-turer iofs.

Häpp! Jag slänger in Anima i leken igen, blandar och ger. (Det går ett sorl genom publiken...)

Jag är i Götet nu och tog nyss ett milpass just i Anima. Och nu var dom mina gamla härliga Anima igen. Man kan spekulera i vad som hände i fredags/lördags, men

Kanske en helt okunnig fråga, men är de lika bra i snö ur täthetssynpunkt? DVS blir man lika blöt 😉

@ Björn: Lika blöt som vadå?
För egen del fungerar BUGrip båda på isig/torr asfalt på vintern som snöpackade stigar. Helst kör jag med ett par tunna neoprensockar (2-3mm) för att hålla värmen, även om man skulle bli blöt.

jag använder nu Salomon spikecross.

men känns som anima skulle vara rätt val för mig!!!!

Jag var just och tittade på Spikecross. Spontant kändes det som om den passar bra i terrängen, men mindre bra på asfalt. Men jag bara klämde på den.

Jag provade också Pytho2. Anima känns mer flexibel i sulan och lättare (men den släpper också in/ut vatte

Jag ska också prova runt lite, men baserat på ditt tips titta extra på Anima.

Planen är att när snön är som idag är det vanliga skor med extradubb (som spänns på skon) och damasker. "Vanlig" vinter blir det Anima (eller vad som nu passar på min fot).