Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

När man väl hittar sina favoritskor (Ultima 2) slutar de att tillverkas och några skor med gammalt datum känns inte så lockande.
Jag har sedan kört med efterföljaren Ultima 3, men den skaver/trycker på vänster utsida fotknöl och känns inte aktuell för lå

Jag springer i Nimbus 13. 🙂

Inga såna långa distanser som Du tänker springa men väl marathon och 6-timmars har funkat klockrent. Bra grepp på olika underlag (även snö och is) och en väldämpad och stabil sko för långa löp. Snörningen är assymetrisk för

Visst är väl Nimbus 13 Neutrala skor? Känns de breda där fram?

Nimbus 12 skavde/tryckte på hälsenan. Hur känns Nimbus 13 där bak? (Så här skriver löplabbet:
"...och hälkappan är förbättrat mot tidigare versioner."
Kanske den är lika bra som Nimbus 11!)

Ja, det är de. Och ja, Du får god plats därfram. Fixar de mina ankfötter så borde de funka på Dig. Inga problem med hälkappan.

Stort tack Sylvia för dina svar angående skorna. Det blir att beställa sådana. (Jag brukar alltid chansa numera då jag aldrig orkar testa skor. För det mesta blir det rätt!)

Skulle hälkappan vara för hög som den var på Nimbus 12 så tvekar jag inte en sek

Lycka till med både loppet och skorna! 🙂

Jag har också ett par Nimbus 13 och jag en synpunkt. Dom är i mitt tycke väldigt mjuka över främre delen av skon. Kan vara att jag har för smala fötter, men efter en timmes löpning i skon när det är kallt och snabbar vid värme så åker min fot runt i skon.

Tack Sylvia, Lycka till själv på kommande lopp!

Tack Lasse för info. Låter som en helt perfekt ultrasko för mig!
Håller tummarna för attt din nya sko känns bra.

Marcus:
Ta och prova ett par Mizuno Waverider 14, köpte ett par sådana efter 2 par Ultima 2. Rätt lik i löpkänslan, men något lättare.

Fredrik. Kul med ett ytterligare skotips, tack! Är ju väldigt lockande att fortsätta med Mizuno. Egentligen ligger det märket mig varmare om hjärtat än Asics. Hittills den skomodell som jag har haft mest löparglädje med!

12