Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

En till röst på Saucony Triumph, gick från Nimbus till sådana och är väldigt nöjd !

Nimbus 13 gillar jag skarpt, bland de bästa skorna jag haft. Har tidigare haft hälproblem men med dessa känner jag inget längre

Har sprungit i otaliga par Nimbus och ja, de är sköna men jag har fått problem med hälsenor och vader och inbillar mig att det beror på för mycket hälisättning och planerar nu att gå över på Saucony som har modeller som har mindre skillnad på häl och fram

Det funkar utmärkt med mellan-framfotsisättning i Nimbusen också. Om det är det steget man har. Är min erfarenhet iaf. 🙂

Fördelen med just Nimbusen då är att de är bättre dämpade fram än andra likvärdiga modeller, vilket passar bra på långlopp.

...också gått från Nimbus till Triumph. 🙂

Det fick tillslut bli ett par Nimbus 13 som jag nu har beställt. Goda erfarenheter av Nimbus 11, samt utlovad skön hälkappa och att det är en riktigt dämpad sko avgjorde.

Reklamtexterna för olika skor är helt obegripliga för mig. Jag blir inte klok på hur pass väl dämpade olika skor är.

Jag köpte ett par Mizuno Wave Inspire 7 på chansning i somras men de var alldels för lite dämpade. Skorna är underbara upp till 15-20km,

Om du vill ha bra dämpning i tror jag defintivt du skulle trivas bra i Asics Nimbus-skor. De är likvärdiga med Mizunos Ultima-skor när det gäller dämpning.

12