Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAlternativ till R90?
You need to log in to create posts and topics.

12

Kört stenhårt på Dobsoms R90-ställ i tio år. Kanske dags att förnya sig... finns det nåt schysst alternativ som nån kan rekommendera? Ska vara ofodrat och lätt. Tights i all ära - kör en del på det - men oftast vill jag känna luft kring benen 🙂 Tips mott

Varför ändra ett vinnande koncept? R90 är ju så skön! Du kan ju köpa en ny fräsch vårfärg 🙂

Dom har tagit bort den fina XR-overallen ur sortimentet? Bastards!

Min favorit är Dobsom XR.

Jag hittade en XR i vintras på Intersport. Om man letar lite kan man fortfarande hitta dem. Under några år har jag haft en XR som ytterlager på ALLA mina löprundor (utom shorts-linne-säsongen).

Är Dobsom så suveräna? Har inte vågat prova än, men kan ni övertyga mej, så går jag och handlar en ganska pronto!!

XR var bra för den hade signalgul jacka med reflexband, hel dragkedja, avtagbara ärmar, muddar med tumhål och rymliga fickor. Verkar vara nästan outslitliga dessutom

Det är byxorna som gör det. De går att köpa separat för 250-300 för den som inte vill ha anoraken.

Jag är en riktig fryslort och tycker framförallt byxorna är toppen. Blåser det så är dom vindtäta utan att vara för varma. Jag använder dom i alla väder som kräver långbyxor - med tunnt underställ, tjockt underställ eller bara byxorna. Jackorna är också s

Kul att höra att ni gillar byxorna. Jag tänkte hoppa över dom, men man kanske ska prova? Kanske sköna som mysbyxor? Bara att dra på sej när man kommer hem....
Tack för att ni övertygat mej!

Jag har haft ett Dobsom-ställ men jag är glad att jag äntligen kastat ut det. Dragkedjorna till de avtagbara ärmarna skavde alltid på mej 🙁

12