Quote from Jonny Persson on 20 April 2012, 17:20Nog kan löpmusklerna få bra träning av vattenlöpning. Det är väldigt många elitlöpare som använder vattenlöpning i träningen. En kompis till mig kom trea på en av Sveriges absolut största tävlingar efter bara några veckor av vanlig löpträning och innan de
Nog kan löpmusklerna få bra träning av vattenlöpning. Det är väldigt många elitlöpare som använder vattenlöpning i träningen. En kompis till mig kom trea på en av Sveriges absolut största tävlingar efter bara några veckor av vanlig löpträning och innan de
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 17:26Mmmmm, jag vet att du och väldigt många andra tycker det :-).
Jag har inte forskat i biomekaniken bakom eller läst nåt men ni kanske kan och så berätta för mig om man enats om att det är bra rehab för en löpare eller inte.
Så snart jag pluggat färdig
Mmmmm, jag vet att du och väldigt många andra tycker det :-).
Jag har inte forskat i biomekaniken bakom eller läst nåt men ni kanske kan och så berätta för mig om man enats om att det är bra rehab för en löpare eller inte.
Så snart jag pluggat färdig
Quote from Funbeat user on 21 April 2012, 10:02Man använder samma muskler. Traumat när kroppen slår i marken sker däremot inte så skelettet belastas minimalt på gott och ont. Vattenlöpning aktiverar också stabiliserande muskulatur och det tror jag inte enbart fungerar som rehab utan som prehab. Och ja
Man använder samma muskler. Traumat när kroppen slår i marken sker däremot inte så skelettet belastas minimalt på gott och ont. Vattenlöpning aktiverar också stabiliserande muskulatur och det tror jag inte enbart fungerar som rehab utan som prehab. Och ja
Quote from Funbeat user on 21 April 2012, 15:37De ontet jag fick var med största sannolikhet en direkt följd vattenlöpningen när jag försökte ta i så att jag fick puls - det var tillbakadragandet av benet i mitt fall. På torra land använder jag inte hamstring på samma sätt som i vatten :-).
Alltså m
De ontet jag fick var med största sannolikhet en direkt följd vattenlöpningen när jag försökte ta i så att jag fick puls - det var tillbakadragandet av benet i mitt fall. På torra land använder jag inte hamstring på samma sätt som i vatten :-).
Alltså m
Quote from Funbeat user on 26 June 2014, 01:36Jag sökte på våtväst och hittade denna diskussion. Tänkte bidra med ett tips om ett sånt där bälte. Har just beställt ett från Wiggle för 130 kronor och jag tyckte det verkade bra, men jag har så klart inte provat än så jag vet inte. Kanske återkommer nä
Jag sökte på våtväst och hittade denna diskussion. Tänkte bidra med ett tips om ett sånt där bälte. Har just beställt ett från Wiggle för 130 kronor och jag tyckte det verkade bra, men jag har så klart inte provat än så jag vet inte. Kanske återkommer nä