Quote from Guest on 1 August 2012, 08:20Halloj!
Tänkte se om det finns någon därute som kan komma med lite feedback vad gäller mitt löpsteg. Det ser ut som följer.
http://www.youtube.com/watch?v=rPiH27k_8kY&feature=youtu.be
Tack! 🙂
Halloj!
Tänkte se om det finns någon därute som kan komma med lite feedback vad gäller mitt löpsteg. Det ser ut som följer.
http://www.youtube.com/watch?v=rPiH27k_8kY&feature=youtu.be
Tack! 🙂
Quote from Funbeat user on 1 August 2012, 08:30Det ser lite kort ut . försök sträcka ut lite mer
Det ser lite kort ut . försök sträcka ut lite mer
Quote from Funbeat user on 1 August 2012, 10:25Kort steg hög frekvens är bra för långdistansare.
Kort steg hög frekvens är bra för långdistansare.
Quote from Funbeat user on 1 August 2012, 11:00Erik, hur menar du? De få gånger jag räknat brukar jag ligger på 85-95 steg/min.
Erik, hur menar du? De få gånger jag räknat brukar jag ligger på 85-95 steg/min.
Quote from Funbeat user on 1 August 2012, 22:15Ser avspänt och bra ut. Flexar fint i knäleden, inte för högt. Steglängden ska öka som en konsekvens av hastigheten, men i de här hastigheterna blir det ju inte så långa steg. Att förlänga stegen utan att höja hastigheten leder bara till att man jobbar me
Ser avspänt och bra ut. Flexar fint i knäleden, inte för högt. Steglängden ska öka som en konsekvens av hastigheten, men i de här hastigheterna blir det ju inte så långa steg. Att förlänga stegen utan att höja hastigheten leder bara till att man jobbar me
Quote from Funbeat user on 1 August 2012, 23:24Man får inte glömma att löpbandet rör sig snabbare under honom, så om han "flyger" samma tid (eller bara lite kortare), så är steglängden ändå längre.
Man får inte glömma att löpbandet rör sig snabbare under honom, så om han "flyger" samma tid (eller bara lite kortare), så är steglängden ändå längre.
Quote from Funbeat user on 2 August 2012, 12:53omöjligt säga så mycket på så lite info
omöjligt säga så mycket på så lite info
Quote from Funbeat user on 2 August 2012, 16:58Borde tillägga att "flexar" syftar på när benet pendlar fram, att det inte är stelt.
Borde tillägga att "flexar" syftar på när benet pendlar fram, att det inte är stelt.
Quote from Funbeat user on 3 August 2012, 14:07Tycker det ser ut som att du sträcker ut höger knäled mer än vänstra. Du landar inte rakt under kroppen. Jag tycker inte att du ska "sträcka ut". Då bromsar du farten och riskerar sätta i hälen. Du springer ju på framfoten ser det ut som så det borde inte
Tycker det ser ut som att du sträcker ut höger knäled mer än vänstra. Du landar inte rakt under kroppen. Jag tycker inte att du ska "sträcka ut". Då bromsar du farten och riskerar sätta i hälen. Du springer ju på framfoten ser det ut som så det borde inte
Quote from Funbeat user on 3 August 2012, 18:29Man kan inte landa rakt under kroppen när man springer i konstant fart.
Man kan inte landa rakt under kroppen när man springer i konstant fart.