Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningAndning crawl
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag skulle vara lycklig om jag ens lyckades simma 25 m crawl, men som sagt får jag bara vatten i munnen när jag försöker andas. Men det är som du säger bara att fortsätta nöta nöta!!

Vår simtränare sa "koppla bort näsan, får ni vatten i den så sköljer ni snart bihålorna, och det är inte skönt.. Så andas bara med munnen, får ni in vatten så svälj eller spotta ut de" - Lättare sagt än gjort 😉

Är det bara problemet med att du får vatte

Jag tror mitt problem är att jag inte får upp huvudet tillräckligt högt ovanför vattenytan så när jag ska andas in får jag bara vatten i munnen.. Men jag ska ta det långsamt, tänkte åka och simma nu och bara försöka hitta balansen i vattnet och så får and

Man kan gott ha halva munnen under vattnet och ändå andas in utan problem... Jag tror mer det är en fråga om balans och träning. Lycka till! 🙂

Nyckeln till andningen heter rotation. Om du inte roterar med axlarna kommer du inte att kunna vrida upp ansiktet mot ytan tillräckligt. Prova att simma med armarna längs med sidan och sparka med benen, sedan vrida ner axeln en i taget mot botten, den and

12