Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningandning när man joggar
You need to log in to create posts and topics.

12

Det enda jag brukar tänka på är att när det är lite jobbigt försöker jag ta liiite djupare andetag för att inte flåsa och på så sätt försöka få ner pulsen lite. Vet inte om det hjälper men det känns bättre iaf 🙂

Jag tänker heller aldrig på hur jag andas. Har heller aldrig "lärt" mig hur man "ska andas".

Det är ju helt anhängt vad för slags pass jag springer. Intervaller eller långpass. Andningen anpassar sig själv, tycker jag.

Om du har en pulsklocka som mäter R-R data (de flesta Polar och vissa(?) Suunto-klockor) så kan du mha "Firstbeat Athlete"-programmet se andningsfrekvensen också - den kan tydligen räknas ut mha r-r-datat!

Tack för den här tråden! :@ Jag har aldrig någonsin funderat på min andning under löpning, men nu lär jag inte kunna tänka på något annat nästa löprunda. Fan också! 😉

Jag brukar lyssna på talböcker eller P1 när jag springer. Då slipper man konstigheter som när man andas i takt med musiken. Utan radio hamnar jag ofta i att nynna nån låt jag gillar som går i takt med löpstegen ...

Nynnar du då Anders på en lugn å fin balad kanske? 😉

Jag som har haft sjuka problem med mina andning när jag simmar tänker banne mig inte ge mig på att andas synkat när jag springer! Låter ju helt galet, enligt mig. Det kommer väl automatiskt?

Helt rätt richard - spring på bara - ingen risk för kallsupar!

tack så jättemycket för alla svar! skönt att jag måste råkat hamna på någon konstig sida, jag letade runt ganska mycket och googlade på jogging, börja träna osv och på någon "joggingskola" var det detta som var mycket viktigt. Men nu känns det bättre, ja

Jag anser mig höra till skaran för förgyller FB!! (H:)

12