Quote from Funbeat user on 10 December 2008, 14:12Nästan off topic men; Är man vältränad så blir man faktiskt snabbare andfådd vid ansträngning. Kroppen är liksom beredd och kopplar om snabbare...
Nästan off topic men; Är man vältränad så blir man faktiskt snabbare andfådd vid ansträngning. Kroppen är liksom beredd och kopplar om snabbare...
Quote from Funbeat user on 10 December 2008, 15:29Nja? Tänker du inte svettning?
Nja? Tänker du inte svettning?
Quote from Funbeat user on 10 December 2008, 16:18Snabbare andfådd vid ansträngning om man är vältränad... hur tänker du då?
Snabbare andfådd vid ansträngning om man är vältränad... hur tänker du då?
Quote from Funbeat user on 10 December 2008, 18:00Tack för alla bra tips! Ska ut och testa redan ikväll och hoppas på att nåt hjälper. Om inte annat är det skönt att få lite stöd. 🙂
Tack för alla bra tips! Ska ut och testa redan ikväll och hoppas på att nåt hjälper. Om inte annat är det skönt att få lite stöd. 🙂
Quote from Jonas Täng on 10 December 2008, 21:43Ja om kroppen är van vid träning så anpassar den sig snabbare till förändrad aktivitet. Dels värms den upp fortare och dels kan du märka att pulsen sjunker snabbare efter träningspasset.
Ja om kroppen är van vid träning så anpassar den sig snabbare till förändrad aktivitet. Dels värms den upp fortare och dels kan du märka att pulsen sjunker snabbare efter träningspasset.
Quote from Funbeat user on 10 December 2008, 23:08vad intressant... andas ni alltså inte i takt med löpsteget?? det blir liksom så automatiskt för mig, förutom vid intervall/backträning och spurt, samt nån gång då och då när jag tar ett extra djupt andetag... har iofs noterat att min käre sambo inte anda
vad intressant... andas ni alltså inte i takt med löpsteget?? det blir liksom så automatiskt för mig, förutom vid intervall/backträning och spurt, samt nån gång då och då när jag tar ett extra djupt andetag... har iofs noterat att min käre sambo inte anda
Quote from Funbeat user on 10 December 2008, 23:34Hej! Jag sällar mig också till skaran som andas ut/in per 2 steg. Det tycker jag funkar för mig och har aldrig tänkt på att jag skulle andas "grunt" ibland. Brukar anpassa löpsteget efter andningen så till vida att, andas jag för häftigt så sänker jag tem
Hej! Jag sällar mig också till skaran som andas ut/in per 2 steg. Det tycker jag funkar för mig och har aldrig tänkt på att jag skulle andas "grunt" ibland. Brukar anpassa löpsteget efter andningen så till vida att, andas jag för häftigt så sänker jag tem
Quote from Funbeat user on 11 December 2008, 09:18Det är intressant det där med uppvärmningen. Allra först känns det lätt, sedan blir det jobbigare och jobbigare ganska fort för att vända och bli lättare och lättare. Till en viss gräns..... 🙂
Det är intressant det där med uppvärmningen. Allra först känns det lätt, sedan blir det jobbigare och jobbigare ganska fort för att vända och bli lättare och lättare. Till en viss gräns..... 🙂
Quote from Elias Engqvist on 11 December 2008, 09:21Ursvik är ett bra ställe att känna att uppvärmning behövs. Oavsett vilket spår man springer börjar det med en sugande uppförsbacke. Har man då inte värmt upp innan man sätter igång uppför den blir åtminstone jag rejält andfådd, ibland med en känsla av sti
Ursvik är ett bra ställe att känna att uppvärmning behövs. Oavsett vilket spår man springer börjar det med en sugande uppförsbacke. Har man då inte värmt upp innan man sätter igång uppför den blir åtminstone jag rejält andfådd, ibland med en känsla av sti
Quote from Funbeat user on 11 December 2008, 10:12Skavlöten i Täby ligger är en annan bana med rejäl "mördarbacke" som inledning.... 🙂
Skavlöten i Täby ligger är en annan bana med rejäl "mördarbacke" som inledning.... 🙂