Quote from Camilla Höög on 27 August 2007, 14:46En teori jag läst om håll är att det uppstår blodbrist i vissa organ och det orsakar håll. När du kramar t.ex. en kotte i handen då stasar du de musklerna vilket minskar blodflödet i armen och ger därmed större tillgänglig blodmängd till organen och då fö
En teori jag läst om håll är att det uppstår blodbrist i vissa organ och det orsakar håll. När du kramar t.ex. en kotte i handen då stasar du de musklerna vilket minskar blodflödet i armen och ger därmed större tillgänglig blodmängd till organen och då fö
Quote from antti5303@gmail.com on 27 August 2007, 19:04Jag andas in på 3 steg och ut på 3 steg när jag kör lugn distans.
Lite snabbare fart, in på 2 ut på 3 (ibland tvärtom)
Intervaller eller snabbdistans, in på 2 steg ut på 2 steg.Om andningen känns obehindrad kör jag ca 5 min/km i första läget, 4.30 i and
Jag andas in på 3 steg och ut på 3 steg när jag kör lugn distans.
Lite snabbare fart, in på 2 ut på 3 (ibland tvärtom)
Intervaller eller snabbdistans, in på 2 steg ut på 2 steg.
Om andningen känns obehindrad kör jag ca 5 min/km i första läget, 4.30 i and
Quote from Funbeat user on 27 August 2007, 19:12Jag andas genom både näsa och mun, oavsett tempo. Däremot vet jag inte hur jag andas "när löpningen fungerar". För löpningen går som bäst när jag inte behöver tänka på andningen. Om jag måste börja tänka på att andas går det antagligen lite för fort. Är j
Jag andas genom både näsa och mun, oavsett tempo. Däremot vet jag inte hur jag andas "när löpningen fungerar". För löpningen går som bäst när jag inte behöver tänka på andningen. Om jag måste börja tänka på att andas går det antagligen lite för fort. Är j