Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAnkel och handledstyngder...
You need to log in to create posts and topics.

12

Ankel och handledstyngder verkar ju vara jättebra för att få mer tyngd och effektivare träning MEN....

Vid tex löpning om man använder sig av det är det inte bättre att springa fortare och/eller längre istället. Borde inte det ha ungefär samma effekt ell

Vid löpning? Nej, nej, nej......

Vad vill du uppnå med vikter? Tänk på att det markant ökar risken för skador...

Jag har inga vikter och har inte heller tänkt att skaffa det pga just den anledningen som jag skrev att det måste ju vara bättre att springa fortare eller längre....

Det var bara en fundering som kom om just när, hur och var anväder folk sådana vikter oc

Bättre att springa i sand än att ha det runt anklarna i påsar.

Det de där är bra till är vissa former av styrketräning, inte att springa eller gå med - då är det bättre med en lagom tung, välsittande ryggsäck.
Man kan använda dem på samma sätt som gummiband till benlyft och liknande.

Träna inte med sådana vikter, de kan orsaka skador och slitage på kroppen.

Skall du ha vikter så använd en viktväst i så fall, det är klart bättre för kroppen.

jag sprang ett halvmaraton, 2 el 3 dagar senare sprang ett eget träningshalvmaraton igen och sen drog jag omedelbart igång med sådana "sandtygder" runt benen och sen dess har jag från och till ont i foten..och et är nu 2år sedan.Om det nu beror bara på d

Jag har också funderat på såna där vikter.

Jag har en idé om att sätta på mig såna på anklarna - och ha dem på mig jämnt! Till vardags alltså. Och gärna under träning också.
Jag menar om man har dem alltid, dygnet runt, då borde väl kroppen anpassa sig?

Det finns nog inga Kenyaner eller Etiopier som använder sig av den metoden och de flyger fram.
De äter däremot hirsgröt.

12