Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 08:38Allvar?
Det var en grym kramp i tårna. Gjorde ont som f*n. Kom efter en sisådär 12-timmar och när jag gick omkring i depån. Fötterna var något domnade också, men inte så farligt.
Allvar?
Det var en grym kramp i tårna. Gjorde ont som f*n. Kom efter en sisådär 12-timmar och när jag gick omkring i depån. Fötterna var något domnade också, men inte så farligt.
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 08:46Jenny: Kan skorna ha varit för hårt spända? Till slut blev blodstrypningen för mycket för tårna?
Jenny: Kan skorna ha varit för hårt spända? Till slut blev blodstrypningen för mycket för tårna?
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 08:57Jag tror skorna är för små eftersom jag får mindre besvär om jag har tunna strumpor. Dubbla strumpor är katastrof.
Jag tror skorna är för små eftersom jag får mindre besvär om jag har tunna strumpor. Dubbla strumpor är katastrof.
Quote from Rasmus Olsson on 22 June 2011, 09:34Jag gick upp ett nummer så jag kan ha par lite tjockare merinoullstrumpor. Skönt året om, även på sommaren. Och det blir lite mer komfortabelt med en lite tjockare strumpa än cykelstrumpor i läskpapper.
Jag gick upp ett nummer så jag kan ha par lite tjockare merinoullstrumpor. Skönt året om, även på sommaren. Och det blir lite mer komfortabelt med en lite tjockare strumpa än cykelstrumpor i läskpapper.
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 09:45Petter: Jag har inget att bidra med, men väl en fråga; klarade du sub 10?
Petter: Jag har inget att bidra med, men väl en fråga; klarade du sub 10?
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 10:07Nej, Jenny, allvarligt tror jag mer så här:
Det finns något som heter golgisenapparaten, GSA, en struktur i muskeln som mäter hur lång muskeln är och ger signaler tillbaka till ryggmärgen. Vid sträckt muskel har man starka signaler från GSA, vid ihopdrage
Nej, Jenny, allvarligt tror jag mer så här:
Det finns något som heter golgisenapparaten, GSA, en struktur i muskeln som mäter hur lång muskeln är och ger signaler tillbaka till ryggmärgen. Vid sträckt muskel har man starka signaler från GSA, vid ihopdrage
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 10:52@Hans: Nej, det gjorde jag inte - 10.43 blev tiden. Hyfsat nöjd ändå då jag körde solo 2/3 av vägen och hade krampproblemen. Blev iaf mer än en halvtimme bättre än ifjor.
Tack för alla svar 🙂
Ni använder magnesiumtabletter, hur mycket tar ni under ett
@Hans: Nej, det gjorde jag inte - 10.43 blev tiden. Hyfsat nöjd ändå då jag körde solo 2/3 av vägen och hade krampproblemen. Blev iaf mer än en halvtimme bättre än ifjor.
Tack för alla svar 🙂
Ni använder magnesiumtabletter, hur mycket tar ni under ett
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 10:54Vad händer om man äter för mycket salt?
Vad händer om man äter för mycket salt?
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 11:14Helt utanför mitt område, men jag tror att det är snudd på omöjligt att av misstag äta så mycket salt att man sabbar nervsignalering. Däremot får du säkert ont i magen och blir galet törstig.
Helt utanför mitt område, men jag tror att det är snudd på omöjligt att av misstag äta så mycket salt att man sabbar nervsignalering. Däremot får du säkert ont i magen och blir galet törstig.
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 11:34Det finns väldigt många sanningar och måsten om hur man ska göra för att överleva en dag som denna. Själv tillförde jag inga salter eller elektrolyter, drack en och en halv liter vatten som enda vätska under loppet, hade max ett träningspass över fem timm
Det finns väldigt många sanningar och måsten om hur man ska göra för att överleva en dag som denna. Själv tillförde jag inga salter eller elektrolyter, drack en och en halv liter vatten som enda vätska under loppet, hade max ett träningspass över fem timm