Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelAnledningar till kramp
You need to log in to create posts and topics.

Jag hade oxå problem med kramp (i vaderna).
Magnesiumtabletter löste det för mig!

Sitter man på rulle så är det lättare att ta sig runt utan problem.

Men visst svider det lite extra i benen när man går tom på vätska, Elin?

1,5 liter vatten på 30 mil/10 timmar låter för mig alldeles för lite. Men som du säger, vi är alla olika.

Den idrottande människans vilja att hitta andra förklaringar till problem än att ansträngningen översteg den egna formen/förmågan är stor. Samma gäller hoppet att kunna öka förmågan genom att köpa något halvmagiskt tillskott med vetenskaplig touch.

Tar

Jag vet att det är alldeles för lite och det var inte någon medveten strategi, jag var helt enkelt inte törstig och var inte lika disciplinerad med vätskeintaget som med energiintaget. Vilket var dumt och genererade en rejäl huvudvärk efteråt. I vanliga f

Jag menade alltså inte att rekommendera någon att dricka mindre vatten/vätska utan påpekade mera att det som påverkar en person kanske inte påverkar en annan.

Du har nog helt rätt Anders, jag skulle bara vilja göra ett litet undantag för mig själv i den ekvationen 😉

Mer långdistanspass blir det inför nästa gång, och ta det lugnare i början på själva loppet.

Träning, långa träning och åter hård träning.

Men så klart det finns många bra preparat man blir vältränad av.

Varför får man kramp? -Del I

och

Varför får man kramp? -Del II

och

http://traningslara.se/vatskeintag-vid-traning-del-v-ar-extra-saltintag-losningen/

och jag citerar lite snabbt, resten får ni läsa själva: