Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatAntal steg
You need to log in to create posts and topics.

12

Vore fint om man hade en extra plats att mata in antalet steg för olika formerna av gång/promenad och löpning?
Jag vet ofta inte hur långt jag gått, men jag kan ju ta på mig en stegräknare (även om jag inte litar på den heller); då kunde dessutom det auto

jag vill använda kommatecken. Jag gillar inte att det står kilometer heller, för jag kanske vill skriva 3450 m, det går ju inte då... ska jag skriva 3 eller 4 km är det ju missvisande.

Lingo, Funkar inte en Stegräknare så att man kalibrerar den mot antal steg för en given sträcka !?? Dvs Stegräknaren håller reda på både antal steg och sträcka !??

>jag vill använda kommatecken. Jag gillar inte att det står kilometer heller, för jag kanske vill skriva 3450 m, det går ju inte då... ska jag skriva 3 >eller 4 km är det ju missvisande.

Men gör det då? Jag har angett 1,5 km flera gånger, och det fungera

Gnurf, min erfarnhet av stegräknare är att de inte är särskilt stabila, de tar dubbelsteg ibland och inga steg ibland. Och man kan inte räkna med att misstagen tar ut varandra

Alltså.. Ni måste ju ha en räknare av rätt sort!
En Silva så klart!! 😉
Alla på mitt jobb fick en och vi var 1200 stycken som var med!
Sen finns det folk med humor nere vid fotknölarna.. 🙁

Nåväl, Stina, du måste väl gå 8-10 steg innan den börjar rä

Jag har en Silva och den är inte jättetillförlitlig ... hur mkt den reggar beror på hur mjuka underlaget och skosulan är och hur hårt jag stampar i - dvs kraften i stöten i steget. Sedan är inte min steglängd konstant, beror på tempo och terrräng skulle j

ok? Jag testade häromdagen och det funkade inte... men det kanske var tillfälligt då? På Piggelin funkar inte kommatecken så jag antog det var det.

Silva, med mina salsahöfter räcker det att jag byter tyngdfot för att det ska generera steg 😀

Men hur i jösse namn tänker Ni att Piggelin ska kunna flippra upp en siffra på hur många steg Ni tagit under en promenix/joggtur om Era stegantal varierar med tempo, terräng osv !???

12