Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAntibiotika och träning
You need to log in to create posts and topics.

Har varit förkyld i en vecka nu. Var hos läkaren igår och fick antibiotika mot en förmodad lunginflammation. Nu undrar jag om man kan träna när man äter antibiotika.

Alltså jag förstår att jag ska vänta tills jag mår bra, just nu orkar jag knappt gå ut

Jag tror inte dte är nån fara om du känner dig bra, men med risk för att vara en partförstörare här så finns viss risk att du inte kommer vilja springa före din kur är slut. Normalt har man en tiodagarskur och man mår bättre redan efter några dagar, men t

jag hade väntat. onödigt att chansa

Jag hade lunginflammation i vintras och det man sade till mig då var att ta det lugnt behandlingen ut. Sen kan man utöva aktiv vila (promenader etc) för att komma igång men att det är vikigt att lyssna på kroppen (som vanligt). Jag kan säga att för min de

Hej Johanna.

Varför ens tänka tanken och chansa med risk för att du kommer att åka på ytterligare en smäll.

När man är sjuk och dessutom käkar "antibiotika" så ska man väl ändå inse att en immunförsvar är en aning ansträngt redan som det är, eller?

Våg

Just i ditt fall då du fått antibiotika mot misstänkt pneumoni skulle jag inte träna före kuren är slut och efter de 10 dagarna skulle jag trappa upp försiktigt, efter en avslutad antibiotikakur är man tyvärr ännu mer mottaglig för invasiva bakterier då k

en följdfråga.
Hjälper det att äta dofilus/proviva med en massa "nyttiga" bakterier under/efter penicilinkuren?

proviva hjälper för mig

Aha det var ett bra tips!

Just nu kan jag definitivt inte träna, bara hostar och hostar...

Ja, man kan äta probiotika och dylikt, men kolla bara så att du får ta det i samband med antibiotikan - viss antibiotika får man inte ta i samband med kalcium. Jag kan till exempel inte äta mitt antibiotika tillsammans med morgonyoghurten utan det måste g