Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Eftersom jag otroligt nog inte verkar ha några kroppsliga skavanker såhär två veckor för Sthlm Marathon kompenserar jag detta med att skaffa mig en lokal hudinfektion mitt på näsan(!)... 🙁

Var hos VC igår och dom ville inte punktera svullnaden (den är

Det har hänt att jag har tränat med antibiotika, det jag har märkt är en generell svaghet men det kan ju iofs bero på infektionen också.

Ja det är väl egentligen det jag funderar på. Eftersom det "bara" är en liten lokal hudinfektion, som jag dessutom inte känner av i kroppen öht, så undrar jag ju om det egentligen kan ha någon betydelse om jag tränar? Jag känner mig ju kärnfrisk just nu o

Det är inte antibiotikan i sig som hindrar träningen. Det är det faktum att Du har en infektion som dels kräver antibiotika, dvs infektionen är bakteriell (streptokocker?), och dels befinner sig på ett känsligt område på kroppen.

Om jag hade gått i Dina

Sylvia,
finns det alltså en reell risk för komplikationer om jag skulle träna trots att detta bara är en hudinfektion? Vad är det som kan hända?

Jag tycker att du ska ta det lugnt åtminstone i tre dagar så att antibiotikan kan börja verka. Även en lokal hudinfektion kan i värsta fall leda till att bakterier vandrar ut i blodbanorna och orsakar diverse otrevliga saker. Tänk även på att du blir ljus

Tackar för ovanstående info. Ni har övertygat mig. Bakterier som vandrar ut i blodbanorna låter inte alls bra. Jag gissar att chansen inte är sådär jättestor men inget jag har lust att riskera i vilket fall. Det finns ju ett liv efter maran också.

Det bl

Låter klokt! Proviva fruktdryck fixar dessutom tarmfloran. Har hjälpt mig.

Abbe, jag ser att Du redan har fått svar. Bra! 🙂

Läk ut det där trista nu och kör hårt på maran sen! Lycka till!

Tack Sylvia! För att döva den värsta träningsabstinensen har jag börjat kolhydratladdningen redan ikväll... 😉