Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningApp för fartlek..
You need to log in to create posts and topics.

12

Är det någon som har tips på en bra app där man kan lägga in fartlek och intervall? Jag har redan både funbeat och endomondo så några fler funktioner än just fartlek och intervall behövs inte.

Betalar man för endomondo får man numera intervall-funktion. Du kan skapa och spara intervall-pass med blandade intervaller baserade på både tid och sträcka tex 1000m löpning och 60s vila..

Moa, Du behöver ingen app för att köra ett fartlekspass! Ordet fart-lek där skall den sista delen vara den betonande faktorn. Så värm upp och spring på känn, variera kort och intensivt med lugnt låt fantasin guida dig 🙂

Du kommer att utvecklas mer än

I RunKeeper kan man skapa olika sorters pass under menyn "Coaching". Sen får du på hemsidan upp information om hur fort de olika intervallerna har gått.

Lars, ja.. jag hade gärna gått på känsla. Det gör jag annars. Men tyvärr tillhör jag den skara som har noll vinnarskalle, noll självdisciplin och tyvärr är jag fruktansvärt lat och tycker det är urjobbigt att flämta, flåsa eller få mjölksyra (vilket jag i

Lars: (t+)

Tycker det är jättestarkt av MoA att inse sina egna begränsningar och vara ärlig om att "bara springa på känn" inte fungerar för henne, som för många andra! Starkt gjort! (t+)

Vad gäller fartlek så vet jag inte hur det ser ut där du springer, men man kan

Jag tycker också det är bra att Moa inser sina svagheter men det behövs inga appar för att styra upp träningen. Är man personlighetstypen som har svårt att gå på känsla är fartlek nog inte den lämpligaste träningen utan då fungerar strikta intervaller bät

Det jag använt RKs intervaller till är framförallt att begränsa "passet" från "uppvärmningen" (lite för att jag är alldeles för lat för att trixa med telefonen så länge...) Det känns som att träningsformen fartlek även syftar till att träna förmågan att "

Den "lata" 😉 rekommenderar jag att köra intervallpassen på löpband, då slipper man tänka på farthållningen. En bra variant på fartlek är ju att springa i kuperad terräng, ger ju ungefär samma sak som ett intervallpass.

12