Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelApropå att åka på cykelbana..
You need to log in to create posts and topics.

Körkort för hund bör införas. För att få det så ska man gå kurs på t.ex. brukshundsklubben.
Lite enkel teori och praktik:
-Hundar behöver mat
-Hundar behöver motion
-Hundar får inte bita andra människor även fast de är små och söta
-...

Hundar får inte bita stora människor som är fula heller.

Tror nog att det cyklas för lite...
Skulle fler personer cykla som folk gör här på FB så skulle det nog inte ta så lång tid innan folk lärde sig cykelbane hyfs...

Tänk om fler hundägare/småbarns förälder råkade ut för en "nästan" händelse någon gång ibl

Var i London förra veckan och blev imponerad över den respekt man visar mot cyklar både från bilister och fotgängare.
Såg aldrig någon som promenerade på cykelbanan. Cyklisterna
var också duktiga på att synas med lysen och reflektvästar.
Deras cykelvägar

Enda gången jag blivit biten (eller rättare: nafsad) när jag varit ute och sprungit var när jag passerade en hund kopplad med rejält läderkoppel. Jag glömde göra ljud innan jag passerade - brukar alltid använda grustutan, harkla mig, eller spotta - och hu

Jag väljer att förlägga mina jobbpendlingar då det inte är så mkt folk ute. Har som tur är flextid. Kl 06 är det rätt tomt...

Men jag skäms för att vara cyklist när jag ser andra som kör på rött, kör mot färdriktning samt på trottoar.

Det tristaste med

Liten tragikomisk händelse som precis hände mig när jag skulle in till jobbet och fixa en sak en småregnig söndagkvälll)...

Cyklar på trottaren med bra pannlampa och backlampa (jag syns gott och väl på flera hudra meters) håll längs en ganska kraftigt t

All uppmärksamhet har varit mot blåljusen. Risken för påkörning hade nog varit mindre om polisen inte varit där.

Man får cykla på övergångstället men man har inte företräde. Däremot får du inte cykla på trottoaren oscar. 😉

Sen håller jag med Tord. Folk gör mycket konstigt när det är en polis i närheten.

Hur är reglerna för cyklar, övergångsställen och trottoarer i USA Oscar?