Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag hittade en sida där man kontrolllmätt flera löpspår i stan där jag bor - INGET av dem var så långt som det anges, alla var korta.
Hur långa är "era" spår?
Är det några spår som är längre än det står på skyltarna?

Jag springer mest egna rundor och mäter upp dem med löpsensorn.

Annars brukar jag ibland springa i Bokskogen och har alltid antagit att de olika slingorna är korrekta.

Rundorna i bokskogen är inte bra uppmätta (i alla fall inte enligt mig). Sist jag sprang klockade jag mellantider på varje kilometersträcka och de var myyyycket varierande. Exempelvis gick 5:e och 6:e kilometern på lååångt över 5 minuter/km medan 7: gick

I Skatås (GBG) är väl alla rundor lite korta om jag minns rätt.
5:an skiljer ganska mkt tror jag och 10:an en del medan 2,5 i princip håller måttet.

Om jag inte blandar ihop det nu 🙂

EDIT: Det är ganska tydligt eftersom dessa rundor alla har samma av

Intressant. Hade du sidan eller bör den vara hemlig för att vi ska undvika dåligt självförtroende? Alla gamla tider måste revideras...

http://www.studorg.liu.se/olf/old/tracks.html

Vet inte om det finns fler såna sidor över olika städer, och jag vet ju inte hur bra kontrollmätnngen är heller ... suck.

Anders:
Ang Skatås. När man springer 8:an ska man börja uppe vid klockan eller nere vid fotbollsplanerna? Vad brukar du göra?

Har själv alltid börjat springa där nere men fick se häromdagen att märkningen (grön/vit) satt på lyktstolparna redan uppe vid

För de sträckor jag springer oftare så tar jag mtb:n och mäter själv.

Skatsås 8:an

Om man startar "där nere" är 8:an 7,78 vill jag minnas, så att starta vid klockan ger kanske 150 m till eller? 300m om man slutar där också, då är man definitivt över 8km.

>5:an skiljer ganska mkt tror jag och 10:an en del medan 2,5 i princip håller måttet.<

Är 5:an och milen kortare än vad som sägs i Skatås?