Quote from Guest on 8 August 2007, 10:08Jag hittade en sida där man kontrolllmätt flera löpspår i stan där jag bor - INGET av dem var så långt som det anges, alla var korta.
Hur långa är "era" spår?
Är det några spår som är längre än det står på skyltarna?
Jag hittade en sida där man kontrolllmätt flera löpspår i stan där jag bor - INGET av dem var så långt som det anges, alla var korta.
Hur långa är "era" spår?
Är det några spår som är längre än det står på skyltarna?
Quote from Funbeat user on 8 August 2007, 10:18Jag springer mest egna rundor och mäter upp dem med löpsensorn.
Annars brukar jag ibland springa i Bokskogen och har alltid antagit att de olika slingorna är korrekta.
Jag springer mest egna rundor och mäter upp dem med löpsensorn.
Annars brukar jag ibland springa i Bokskogen och har alltid antagit att de olika slingorna är korrekta.
Quote from Torbjörn Ohlsson on 8 August 2007, 10:24Rundorna i bokskogen är inte bra uppmätta (i alla fall inte enligt mig). Sist jag sprang klockade jag mellantider på varje kilometersträcka och de var myyyycket varierande. Exempelvis gick 5:e och 6:e kilometern på lååångt över 5 minuter/km medan 7: gick
Rundorna i bokskogen är inte bra uppmätta (i alla fall inte enligt mig). Sist jag sprang klockade jag mellantider på varje kilometersträcka och de var myyyycket varierande. Exempelvis gick 5:e och 6:e kilometern på lååångt över 5 minuter/km medan 7: gick
Quote from Funbeat user on 8 August 2007, 10:38I Skatås (GBG) är väl alla rundor lite korta om jag minns rätt.
5:an skiljer ganska mkt tror jag och 10:an en del medan 2,5 i princip håller måttet.Om jag inte blandar ihop det nu 🙂
EDIT: Det är ganska tydligt eftersom dessa rundor alla har samma av
I Skatås (GBG) är väl alla rundor lite korta om jag minns rätt.
5:an skiljer ganska mkt tror jag och 10:an en del medan 2,5 i princip håller måttet.
Om jag inte blandar ihop det nu 🙂
EDIT: Det är ganska tydligt eftersom dessa rundor alla har samma av
Quote from Funbeat user on 8 August 2007, 10:39Intressant. Hade du sidan eller bör den vara hemlig för att vi ska undvika dåligt självförtroende? Alla gamla tider måste revideras...
Intressant. Hade du sidan eller bör den vara hemlig för att vi ska undvika dåligt självförtroende? Alla gamla tider måste revideras...
Quote from Funbeat user on 8 August 2007, 10:44http://www.studorg.liu.se/olf/old/tracks.html
Vet inte om det finns fler såna sidor över olika städer, och jag vet ju inte hur bra kontrollmätnngen är heller ... suck.
http://www.studorg.liu.se/olf/old/tracks.html
Vet inte om det finns fler såna sidor över olika städer, och jag vet ju inte hur bra kontrollmätnngen är heller ... suck.
Quote from Funbeat user on 8 August 2007, 11:04Anders:
Ang Skatås. När man springer 8:an ska man börja uppe vid klockan eller nere vid fotbollsplanerna? Vad brukar du göra?Har själv alltid börjat springa där nere men fick se häromdagen att märkningen (grön/vit) satt på lyktstolparna redan uppe vid
Anders:
Ang Skatås. När man springer 8:an ska man börja uppe vid klockan eller nere vid fotbollsplanerna? Vad brukar du göra?
Har själv alltid börjat springa där nere men fick se häromdagen att märkningen (grön/vit) satt på lyktstolparna redan uppe vid
Quote from Funbeat user on 8 August 2007, 11:16För de sträckor jag springer oftare så tar jag mtb:n och mäter själv.
För de sträckor jag springer oftare så tar jag mtb:n och mäter själv.
Quote from Funbeat user on 8 August 2007, 11:53Skatsås 8:an
Om man startar "där nere" är 8:an 7,78 vill jag minnas, så att starta vid klockan ger kanske 150 m till eller? 300m om man slutar där också, då är man definitivt över 8km.
Skatsås 8:an
Om man startar "där nere" är 8:an 7,78 vill jag minnas, så att starta vid klockan ger kanske 150 m till eller? 300m om man slutar där också, då är man definitivt över 8km.
Quote from Funbeat user on 8 August 2007, 12:18>5:an skiljer ganska mkt tror jag och 10:an en del medan 2,5 i princip håller måttet.<
Är 5:an och milen kortare än vad som sägs i Skatås?
>5:an skiljer ganska mkt tror jag och 10:an en del medan 2,5 i princip håller måttet.<
Är 5:an och milen kortare än vad som sägs i Skatås?