Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag mäter alla sträckor jag är intresserad av med GPS, markerade spår brukar inte vara att lita på. I Stockholm finns det flera "hälsans stig" med km-markeringar som ofta är rätt ok, men bl.a. på sträckan på Söder längs Årstaviken sitter km-skyltarna lite

Enligt länskartor så är 2,5-kmspåret i Klockaretorpet Norrköping 1935 meter. Jag har tänkt att det är 2,2km eftersom jag går det på 23 minuter.

Ang. Skatås 8:an.

Börjar man mäta nere vid fotbollsplanerna eller mäter man uppe vid klockan?

(Skatså 8:an )7,78 är nere vid planerna, varvet runt bara. Från klockan åt båda håll måste ge drygt 8 km

Pontus, en promille lägger man till. 🙂
http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=239604

Aha, ja det verkar kanske mer rimligt när jag tänker efter. 420 meter extra på ett marathon känns inte så lockande 🙂

Någon som har en uppfattning om nogranheten om man mäter längden via mina rundor?

Annars kan man prova "Träningsrundor"-funktionen här på FB.
Stämmer ganska bra distansmässigt, iallafall om man håller sig inom tätbyggt område eller på grusvägar, stigar finns inte på den kartan, där får man chansa lite.

Häromdagen försökte jag plotta ut en runda på skogsstigarna i Delsjöområdet med kartfunktionen här och rundan som jag senare mätte upp i Kartex till 6 km blev 5,3 km. Jättesvårt att få det att stämma när det inte finns nåt att gå efter utan bara är grönt,

@anne mari
gå runt det gröna, det gör jag. man vet aldrig vad det finns för otäckt där innne 😉